سیاسی

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس: اظهارات توهین‌آمیز مکرون درقبال پیامبر اسلام نشان‌دهنده افول شخصیت وی است


نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس گفت: اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه در قبال پیامبر اسلام نه آزادی بیان بلکه نشان‌دهنده افول شخصیت اوست.


شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات توهین آمیز رئیس‌جمهور فرانسه در قبال پیامبر اکرم (س) گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت تلاش‌ها و مجاهدت ملت و به برکت خون شهدا و از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌های مختلف به خودکفایی رسیده و همین باعث عصبانیت غربی‌ها شده است.

وی افزود: اظهارات توهین آمیز امانوئل مکرون به پیامبر اسلام به این خاطر است که دین اکثر هموطنان ایرانی اسلام است و آنها در واقع به دنبال آن هستند تا با این اقدام ملت ایران و جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند و با این اظهارات توهین‌آمیزشان که از سر عصبانیت از پیشرفت‌های ملت ایران است جلوی این توسعه و پیشرفت‌ها را بگیرند که البته ملت ایران دوراندیش‌تر و بزرگتر از این است که این رفتارها مانع توسعه و پیشرفتش شود.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس اظهار داشت: امانوئل مکرون و امثال آن با این اظهارات توهین آمیز به دنبال ترویج خشونت‌های فرهنگی و سیاسی در سطح جهان هستند و سعی در گسترش اینگونه رفتارهای غیرانسانی دارند.

انویه‌تکیه خاطرنشان کرد: اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اسلام نشانه آزادی بیان نیست بلکه نشانه افول شخصیت چنین فردی است که اینگونه اظهارات را مطرح می‌کند و به دنبال پیگیری اهداف خود از این طریق است.

وی افزود: این گونه رفتارهای توهین‌آمیز و مذموم از جانب ما محکوم است و جزو خطوط قرمز دین ما به شمار می‌رود.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس با بیان اینکه مقامات فرانسه ازجمله مکرون مسیحی‌نما هستند، نه مسیحی، اظهار داشت: در دین مسیحیت آمده که همسایه‌ات را مثل خودت دوست بدار و نگفته همسایه مسیحی بلکه گفته همسایه و اینگونه رفتارهای رئیس‌جمهور فرانسه هیچ سنخیت و ارتباطی با دین مسیحیت ندارد.

انویه تکیه در پایان تصریح کرد: ایرانیان آشوری و کلدانی همانند یک سرباز زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی دوشادوش دیگر هموطنان به مقابله با دشمنان این نظام و این مرز و بوم می‌پردازند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا