سیاسی

دولت باید ملزم به ارائه بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی شود

‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر مجلس می‌خواهد اصلاح ساختار بودجه به واقع عملیاتی شود، باید دولت را ملزم کند تا هر چه سریعتر بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کند.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی، گفت: اصلاح ساختار بودجه یکی از مواردی است که مجلس در دستور کار دارد و یکی از نکات بسیار مهم در اصلاح ساختار بودجه آن است که بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی که بیش از دو سوم بودجه عمومی کشور است، مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی ناشناخته باقی مانده است و آنطور که باید و شاید بررسی نمی‌شود و یکی از اهداف اصلاح ساختار بودجه آن است که بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی نیز در مجلس به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید فرصت کافی جهت بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را داشته باشند و این مسئله مستلزم آن است که دولت بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را زودتر از بودجه عمومی به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولتمردان نمی‌خواهند که مجلس به بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی ورود کند اما بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی بسیار زیاد و حجیم است و بسیاری از فسادها و انحرافات در این بخش بوجود می‌آید.

کوچکی نژاد تصریح کرد: اگر مجلس می‌خواهد اصلاح ساختار بودجه به واقع عملیاتی شود، باید دولت را ملزم کند تا هر چه سریع‌تر بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا