شهرستان ها

معطلی لنج ها در سیریک به رونق اقتصادی ضربه می زند

سیریک – امام جمعه سیریک گفت: معطلی لنج ها در اسکله سیریک به رونق صادرات و واردات این شهرستان ضربه می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن سالاری شنبه شب در جمع تجار و بازرگانان شهرستان سیریکی با اشاره به بلا تکلیفی چند روزه لنج داران سیریکی در اسکله سیریک بیان داشت: بلاتکلیفی لنج داران در اسکله تجاری سیریک، باعث می شود تا صادرات و واردات در این شهرستان از حرکت باز بماند.

وی اظهارداشت: شناورهای باری در سیریک، در این وضعیت بد معیشتی مرزنشینان به امید اینکه به صادرات و واردات رونق ببخشند، اقدام به واردات کالا می کنند. ولی این شناورها در اسکله تجاری سیریک با معطلی ۵۰ تا ۶۰ روزه ترخیص کالا روبرو هستند. این روند موجب ایستایی در رونق اقتصادی منطقه و ایجاد مشکل در روند صادرات و واردات می شود.

به گفته حجت الاسلام سالاری، معطلی در ترخیص کالا تامین کالاهای مورد نیاز را با مشکل روبرو کرده است و به طبع آن بازار هم در تامین کالا با مشکل روبرو است. برای حل مسئله مسولان باید راهکارهای عملی داشته باشند.

وی اظهار کرد: امت حضرت محمد صلی الله علیه و آله که متشکل از شیعه و سنی است این نکته را باید مد نظر داشته باشند که هدف استکبار مخالفت با اصل اسلام است، آنها کاری به شیعه و سنی ندارند، البته آمریکا این هدف و آرزوی خود را با استحکام وحدت در جهان اسلام به گور خواهد برد.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه محکوم کرد اهانت به پیامبر اسلام و افزود: در اعتقاداتی که داریم اهل جنگ و دعوا نیستیم و به وحدت میان امت اسلامی اعتقاد داریم. معتقدیم وحدت راه تداوم عزت مسلمانان خواهد بود.

وی ولادت پیامبر و اتفاقات پس از آن را نشان دهنده عظمت پیامبر و خاتمیت دین خدا عنوان کرد و افزود: میلاد پیامبر اسلام همه قدرت‌های پوشالی را شکست و نشان داد دین اسلام برای مقابله با ابرقدرت‌ها آمده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا