شهرستان ها

۳ شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی

اراک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد شهرهای قرمز استان از هفت شهر به سه شهر کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر قربانی اظهار کرد: شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی به ۳ شهرستان کاهش یافت.

وی افزود: اکنون شهرستان‌های اراک، تفرش و دلیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شهرستان‌های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان و خمین نیز اکنون در وضعیت نارنجی هستند.

قربانی عنوان کرد: شهرستان‌های خنداب و محلات نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچکدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونا واقع نشده‌اند.

وی ادامه داد: هفته گذشته شهرستان‌های آشتیان، فراهان، ساوه و خمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های خنداب و محلات در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: آمار مبتلایان، میزان بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در یک هفته اخیر کاهش داشته، اما این روند، شکننده و ناپایدار است و با رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان وضعیت بیماری دوباره شیوع پیدا می‌کند.

قربانی بیان کرد: انتظار می‌رود شهروندان علاوه بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا نیز اقدام کنند تا از این پیک نیز عبور کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا