شهرستان ها

هیئات مذهبی بانوان ظرفیت مهم فرهنگی و دینی در جامعه هستند

اردبیل-مشاور مدیرکل در امور بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هیئات مذهبی بانوان ظرفیت مهم فرهنگی و دینی در جامعه هستند که در استان اردبیل نیز فعالیت این هیئت ها از انسجام برخوردارست.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاره رادفرد ظهر شنبه در بازدید از هیئات مذهبی بانوان با تقدیر از فعالیت‌های آنان، محتوابخشی و ارتقای کیفی بیش از پیش برنامه‌ها را مهم دانست و اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند که یکی از بخش‌های آن مربوط به هیئت های مذهبی است.

وی هیئات مذهبی بانوان را ظرفیت مهم و بستر تأثیرگذاری فرهنگی و دینی در جامعه بیان کرد و افزود: اگر از توانمندی این هیئت‌ها استفاده شود می‌توان در رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موفق بود که برای رسیدن به این هدف باید برای جذب جوانان به این تشکل‌های مردمی و نیز تغذیه فکری مسئولین هیئات مذهبی، برنامه‌ریزی مستمر صورت گیرد.

مشاور مدیر کل در امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه توجه به ضرورت مهم فرهنگی «جهاد تبیین» را اولویت اصلی در برنامه‌های هیئات مذهبی بانوان برشمرد و تصریح کرد: توانمندسازی مسئولین هیئات مذهبی در حوزه بصیرت و روشنگری و نیز جهاد تبیین، باید در دستور کار برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد تا این افراد در تبیین‌گری در هیئات مذهبی فعالانه وارد عمل شده و در بصیرت افزایی مخاطبین تلاش کنند.

رادفرد افزود: هیئات مذهبی توانایی این را دارند که بزرگ‌ترین پایگاه دینی، ملی در جامعه اسلامی باشند که به هر میزان، قدر و ارزش یک هیئت در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر مردم نیز بیش‌تر خواهد بود.

توجه به اخلاق و رعایت مبانی اسلامی کلید تعالی هیئات مذهبی

وی به راهکارهای تعالی کارکرد هیئات مذهبی در ارتقای فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: افراد با حضور در هیئات مذهبی و استماع احادیث و درس‌های اخلاقی و بهره‌مندی از آیات الهی، سیره‌ی علمی و عملی ائمه معصومین (ع) به صورت علمی و کاربردی، گام در مسیر فرهنگی می‌نهند که مبنای آن رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول و مبانی اسلام ناب محمدی (ص) است.

مشاور مدیر کل در امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: بی شک هیئت یکی از قوی‌ترین مراکز معرفتی شیعه بوده و هست و نقش آن در بالا رفتن آگاهی افراد، معنویت فرد و اجتماع بی‌بدیل است که در این میان اگر یک هیأت مذهبی با استفاده از روش صحیح، عالمانه و عاشقانه رهبری شود، خواهد توانست بیشترین نقش را در رشد و تعالی فرد، جامعه و فرهنگ آن داشته باشد که هیچ حرکت و تشکلی و یا تهاجم فرهنگی با هزینه‌ها گزاف، به پای آن نخواهد رسید و توان رقابت با او را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رادفرد در ادامه با اهدای هدایایی از فعالیت‌های مسئولین هیئات مذهبی بانوان تقدیر و تشکر کرده و در برنامه‌های عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش این هیئات شرکت کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا