دانش و فناوری

شورای حقوق و دستمزد از شیوه‌نامه‌ حمایت از سرآمدان علمی حمایت کند

عکس آرشیوی است

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی، در نشست معاونان اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهان حمایت شورای حقوق و دستمزد از شیوه‌نامه‌ حمایت از سرآمدان علمی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعداله نصیری قیداری در اجلاس معاونان اداری، مالی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، با زحمات رؤسای دانشگاه‌ها و به ویژه وزیر علوم، شیوه‌نامه‌ای تحت عنوان «حمایت از سرآمدان» تهیه شده که برنامه بسیار خوبی است. ما از دکتر میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور درخواست داریم که از اجرایی شدن آن دفاع کند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث قانون همسان‌سازی حقوق اعضاء هیات علمی مطرح شد، اعتقاد عده‌ای بر این بود که یک و سه دهم افزایش حقوق، به دست اساتیدی برسد که حضورشان در دانشگاه، تحقیقات، شاگردپروری، ارتباط با صنعت و کار فرهنگی جدی است، اما به دلیل این‌ که هیئت‌امنای وزارت علوم تصویب کرده بود احکام اساتید تقدیم شود، فرصت این کار فراهم نشد. در حال حاضر، شیوه‌نامه‌ بسیار خوبی تهیه شده که این هدف را تأمین می‌کند.
نصیری قیداری افزود: به‌عنوان شخصی که در دولت و مجلس حضور داشته و در حال حاضر هم سمت ریاست دانشگاه شهید بهشتی را بر عهده دارم، باید بگویم که ما هنوز جایگاه علم را در حدی که مقام معظم رهبری انتظار دارد، درک نکرده‌ایم. رهبر عزیز ما که پرچم علم را در دست دارد، می‌فرماید که من تا نفس دارم از نخبگان حمایت می‌کنم. ایشان در علوم پایه، علوم مهندسی و غیره سخنان زیبایی بیان‌کرده‌اند. سؤال این است که چرا مجریان عزیز ما به این فرمایشات در حد انتظار عمل نمی‌کنند؟
وی ادامه داد: در بیانیه‌ گام دوم انقلاب که خطاب به جوانان است، مأموریت اول حفظ تمامیت ارضی و بلافاصله مأموریت دوم اهمیت علم و پژوهش ذکر شده و در بخش توصیه‌ها، اولین توصیه به علم و پژوهش اختصاص پیدا کرده است. مقام معظم رهبری در این بیانیه می‌فرماید: «دانش آشکارترین وسیله‌ عزت و اقتدار کشور است.» آیا کسی می‌تواند نقش علم را در اقتدار و عزت کشور کتمان کند؟ اما واقعیت این است که در عمل این اتفاق در کشور ما می‌افتد.
وی تأکید کرد: هزینه کردن در علم راه دوری نمی‌رود. وقتی دانشجو، دانشمند و کارمند دانشگاه‌، همه و همه در پاک‌ترین نهاد کشور کار می‌کنند، چرا سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور باید نگران این بودجه‌ها باشند؟ این در حالی است که دانشگاه‌های کشور ما کارهای ارزشمند و ماندگاری انجام داده و می‌دهند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهیدبهشتی، نصیری قیداری در پایان گفت: قانون همسان‌سازی حقوق اعضاء هیات علمی، حق مسلم اساتید بود و رئیس‌جمهوری در جلسه‌ای با حضور وزرا که اداره‌ آن بر عهده‌ وزیر عتف بود، اظهار داشتند مطابق قانون عمل شده و قانون اجرایی شود. ما هم در بحث همسان‌سازی حقوق چیزی خارج از قانون نخواستیم؛ اما دیدیم که کار به جایی رسید که سبب کدورت و ناراحتی شد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا