بین الملل

دیدار با طرف روسی در راستای منافع مشترک است

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن:

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا تاکید کرد که دیدار با مسئولان روسیه در راستای منافع مشترک صورت می گیرد و نتایج این دیدار برای طرفین مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا تاکید کرد که دیدار با مسئولان روسیه در راستای منافع مشترک صورت می گیرد و نتایج این دیدار برای طرفین مهم است.

وی افزود: مسئولان یمن و روسیه در راستای مقابله با طرح آمریکا با هم دیدار می کنند، چرا که کشورهای زیادی از این طرح آسیب دیده اند و ما تاکید داریم که در راستای منافع مشترک و مقابله با دشمنان مشترک، همپیمانانی در جهان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیام ها و تماس هایی زیادی از طرف کشورهای زیادی دریافت کرده است، افزود: دعوتنامه ای که از مسکو دریافت کردیم نشان دهنده تغییر موضع است و دولت نجات ملی سعی می کند با روسیه و چین دوست و همپیمان باشد.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه از روز اول اختلاف خود را با سیاست آمریکا اعلام کردیم، افزود: مشروعیت جعلی که آمریکا و عربستان به دنبال حمایت از آن هستند، تنها پوششی برای غارت ثروت یمن است.

وی تاکید کرد: قدرت نظامی ما، ضامن صلح است و تنها در صورتی که کشورهای متجاوز، جنگ و محاصره علیه یمن را توقف نکنند، علیه آنها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، هیئت مذاکره کننده یمن به ریاست محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی در صنعا، برای بررسی اوضاع این کشور، به روسیه رفته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا