بین الملل

درخواست حماس از سازمان‌های حقوقی برای توقف جنایات‌ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سازمان‌های حقوقی و انسانی خواست تا مانع ارتکاب جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب مدرسه «عین سامیه » واقع در شهر رام الله در مرکز کرانه باختری را محکوم کرد.
حازم قاسم در ادامه افزود، بی‌توجهی اشغالگران به تمامی منشورها، قوانین و گزارش‌های سازمان ملل و بین‌المللی در خصوص رد این نقض‌ها، مسئولیت سازمان‌های مختلف حقوقی و انسانی را برای پایان دادن به تروریسم رژیم اشغالگر افزایش داده است.
وی همچنین تصریح کرد، افزایش شهرک‌سازی‌ها، تخریب و کوچاندن اجباری شهروندان فلسطینی، از جمله جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اراضی و ملت فلسطین است و اشغالگران هرگز در تغییر ویژگی‌های اراضی و تغییر هویت فلسطینی موفق نخواهند شد.
طبق گزارش مرکز حقوق اجتماعی و اقتصادی شهر قدس، دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در این شهر روز چهارشنبه گذشته تصمیمی مبنی بر تخریب فوری مدرسه «عین سامیه» واقع در شمال شرق شهر رام الله گرفت.
این مرکز حقوقی همچنین اعلام کرد، این مدرسه به حدود ۳۰۰ دانش‌آموز در مناطق «ج» (۶۱ درصد کرانه باختری) که تحت کنترل امنیتی و اداری اسرائیل است و ساخت و ساز در آن ممنوع است، خدمت می‌کند.
پیشتر نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تاکید کرد، تصمیم اسرائیل برای تخریب این مدرسه، نقض آشکار تمامی تعهدات بین‌المللی و تصمیمی غیرمنطقی و غیر قانونی است و تا حد جنایت کوچاندن اجباری است.‌
وی همچنین تصریح کرد، اسرائیل باید به حق کودکان فلسطینی در آموزش و تسهیل ورود آنها به مدارس احترام بگذارد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا