بین الملل

ولیعهد سعودی ۲۴ میلیون دلار برای حذف مخالفان در خارج اختصاص داد

منابع خبری فاش کردند که ولیعهد سعودی به تازگی یک یگان امنیتی با هدف سرکوب مخالفان خود در خارج از این کشور راه اندازی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه فاش کردند که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی  24 میلیون دلار برای راه‌اندازی  یک یگان امنیتی با هدف سرکوب مخالفان عربستان سعودی در خارج از کشور اختصاص داده است.

به گزارش مرآه الجزیره؛ منابع آگاه اعلام کردند که محمد بن‌سلمان با تأمین فوری خواسته‌های مالی یگان مذکور موافقت کرده و دستور داده تا نیروهای امنیتی این یگان حقوق بالایی دریافت کرده و تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار آنان بگذارند.

این منابع همچنین تاکید کردند که  این یگان‌ها مستقیماً به سرویس امنیت دولتی وابسته هستند که زیر نظر محمد  بن سلمان است. این  امر نشان می‌دهد که ولیعهد سعودی دستور استفاده از همه روش‌های نظارت و جاسوسی را برای سرکوب مخالفان  و معارضان داده است.

شاهزاده بی پروا سعودی  دستور هدف قرار دادن، تعقیب و دستگیری همه کسانی را که از  داخل عربستان با مخالفان خارج از کشور در ارتباط هستند، داده است.

پیش از این،  سازمان دیده بان حقوق بشر گفته بود که محمد بن سلمان هنوز یک «دیکتاتور بی رحم» است که  به شدت همه مخالفان را در عربستان سرکوب می‌کند.

بر اساس گزارش این سازمان حقوق بشری، عربستان کارنامه حقوق بشری عربستان سیاه است و آمریکا نباید برای بهبود وجهه محمد بن سلمان تلاش کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که سرکوب مخالفان، فعالان حقوق بشر و منتقدان در عربستان سعودی ادامه دارد و  با وجود آزادی برخی از فعالان برجسته در اوایل امسال، سرکوب‌گری  با همان شدت  قبل تداوم دارد.

چند روز گذشته سازمان عفو بین‌الملل از مقامات سعودی خواست تا به ممنوعیت سفر فعالان و مدافعان حقوق بشری و همچنین خانواده‌های آن‌ها در این کشور پایان دهند.

این سازمان تاکید کرد: «در طول سه سال گذشته، جامعه سعودی در تلاش برای بهبود وجهه خود در سطح بین‌المللی دستخوش دگرگونی شده ، اما در پس این تحول، واقعیتی نهفته است که نشان‌دهنده سرکوب ظالمانه و مداوم ده‌ها سعودی ، فعالان و مدافعان حقوق بشر است که به دلیل ابراز عقیده خود و انتقاد از سیاست کشورشان مورد هدف قرار می‌گیرند».

سازمان عفو بین‌الملل در ادامه تاکید کرد: «مقامات سعودی دست‌کم 35 فعال سعودی را به حبس‌های طولانی مدت و ممنوعیت سفر محکوم کردند که برخی آن‌ها خواستار اصلاحات سیاسی شدند.آن‌ها حتی بعد از آزادی از زندان همچنان ممنوع السفر هستند که این مجازات برای دوره‌های مختلف از 5 تا 20 سال متفاوت است».

هر از گاهی، سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر از ریاض می‌خواهند که همه بازداشت‌شدگان غیرقانونی را آزاد کند و در مورد سرکوب‌گری‌های گذشته پاسخگو باشد.

عربستان پرونده سیاهی در مقوله حقوق بشر دارد و در طول سالهای گذشته گزارش‌های متعددی از اعدام‌های فراقانونی، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، ناپدید شدن قهری، بازداشت فعالان سیاسی و حقوق بشری و سرکوب خواسته‌های مشروع اقلیت‌های دینی در داخل عربستان به بیرون درز کرده است. برخی از شاهدان و قربانیان نقض حقوق بشر در زندان‌های سعودی نیز از گوشه‌ای از این وضعیت ناگوار پرده برداشته‌اند که توسط نهادهای حقوق بشری بین‌المللی مستندسازی شده است.

نهادهای حقوق بشر اعلام کرده‌اند که از زمان قدرت گرفتن «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی اوضاع حقوق بشر در عربستان به‌شدت وخیم شده است و این مسئله سؤالاتی را در خصوص چرایی افزایش اقدامات امنیتی در عربستان همزمان با قدرت گرفتن بن‌سلمان به وجود آورده است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا