جامعه

گلایه پلیس از وزارت بهداشت و خودروسازان

هادیانفر در جمع خبرنگاران؛

رئیس پلیس راهور با گلایه از وزارت بهداشت و خودروسازان گفت: همچنان جاده‌های ناایمن، خودروهای ناایمن و نبود رسیدگی مناسب به مصدومان حوادث سبب موجب تلفات می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: ما در شرایطی هستیم که باید صادقانه صحبت کنیم. از تعارف کردن پرهیز کنیم و در راستای خدمت به مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه عامل انسان و خودرو از مهمترین عوامل در تصادفات است، گفت: وضعیت نامناسب جاده‌ها هم می‌تواند یکی از عوامل تصادفات باشد. حتی قوانینی که نامناسب هستند و بازدارندگی ندارند هم می‌توانیم از علل تصادفات بدانیم.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد می‌گویند اگر در تصادفات فردی را بکشیم دیه آن را پرداخت می‌کنیم و این نشأت گرفته از ضعف قانون است، ادامه داد: سبد ورودی خودرو مانند قیف شده است و خودروسازان فقط به فکر تولید خودرو هستند و اصلاً به کیفیت آن اهمیتی نمی‌دهند.

هادیانفر گفت: در سال ۸۳ تعداد نقاط حادثه خیز ۵۲۰۰ نقطه بوده است، متأسفانه می‌بینیم در سال ۹۵ همین تعداد باقی مانده است و دولت‌ها هیچ اهتمامی برای رفع این نقاط نداشته اند.

وی با گلایه از عدم رفع خطر کردن نقاط حادثه خیز افزود: متأسفانه هنوز شاهد این هستیم که در برخی از جاده‌ها خودروها با هم شاخ به شاخ می‌شوند و سرنشینان در آتش می‌سوزند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه دولت به استناد ماده ۱۰۸ مسئول است به سهم تقصر تصادفات رسیدگی کند، گفت: چرا چرا ۸ سال در دولت بودید در هیچ کدام از شورای عالی ترافیک شرکت نکردید و برای کاهش تصادفات هیچ اقدامی نکردید.

رئیس پلیس راهور گفت: دولت آقای رئیسی برای اولین بار در این جلسات شرکت کرد و ما اعلام کردیم همینکه دولت بخواهد یعنی ۵۰ درصد راه را رفته ایم چراکه نقش دولت در برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات چشمگیر است.

وی با گلایه از روند اشتباه بررسی خودروها در معاینه فنی در مراکز معاینه فنی، افزود: در همین اطراف تهران مشاهده می‌کنیم که برای تست اگزوز و تست چهار گاز فقط یک سیخ در لوله اگزوز ماشین می‌کنند و می‌گویند این ماشین دارای معاینه فنی است و بعد از پلیس توقع دارند که از معاینه فنی دفاع کند.

هادیانفر با گلایه از وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت هیچ گاه پاسخگوی کم کاری‌هایش در تصادفات نبوده است، با سلام و صلوات نمی‌شود کاری را انجام داد، باید همگی بسیج شویم تا بتوانیم به کاهش مورد نظر جانباختگان در تصادفات برسیم.

وی افزود: بارها خودروسازان گفته اند ۱۶۴ برنامه برای ایمنی و کیفیت خودروها داریم اما در عمل چیزی نمی‌بینیم. ورق فولاد را نازک‌تر از حد استاندارد می‌گیرند و ایربگ ها و ترمزها نقص فنی دارند. اینها هیچ کدام اصلاح نشدند و خودروسازان صرفاً به فکر تولید خودرو هستند.

هادیانفر در پایان با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از افرادی که در تصادفات جان می‌دهند افراد زیر ۱۸ سال هستند، گفت: خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را از مسئولان مطالبه کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا