بین الملل

طالبان افغانستان به دنبال نفت و غلات روسیه است

سفیر روسیه در افغانستان گفت، سرپرست وزارت صنایع و تجارت دولت طالبان فردا دوشنبه ۱۵ اوت سال جاری میلادی به مسکو می‌رود تا درباره تحویل محموله‌های غذایی و نفتی روسیه به افغانستان گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان گفت: نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنایع و تجارت طالبان افغانستان روز دوشنبه وارد مسکو می‌شود تا با مقام‌های روسی درباره تحویل محموله‌های مواد غذایی و نفتی به افغانستان گفت‌وگو کند.
این دیپلمات روسی افزود: همچنین هیاتی از اقتصاددان‌ها و مسئولان دارایی نیز وی را همراه می‌کنند. افغان‌ها به دنبال خرید نفت، سایر منابع انرژی، گندم، آرد و روغن آفتابگردان از روسیه هستند.
وی همچنین اعلام کرد: این هیات افغان همچنین قرار است از شهر قازان روسیه نیز بازدید کند. چنین تماس‌هایی برای توسعه روابط بین دو کشور مهم است.
“محمد یونس محمد”، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در ۱۵ ژوئن سال جاری میلادی در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ به اسپوتنیک گفته بود، افغانستان قصد دارد دو میلیون تن گندم و ۵۰۰۰ تن نفت از روسیه خریداری کند.
وی همچنین گفته بود، مذاکرات بر سر تامین شیشه، الوار و تجارت دوجانبه معاف از گمرک نیز بین مسکو و کابل در جریان است.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا