شهرستان ها

کمپین پیشگیری از حوادث ترافیکی در شیراز راه اندازی شد

شیراز – مسئول مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر،شیراز گفت:کمپین پیشگیری از حوادث ترافیکی از نیمه مرداد شروع و تا پایان مهر در شیراز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر نگار میرزاد افزود: با ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مرکز بهداشت شهدای والفجر برنامه کمپین پیشگیری از حوادث ترافیکی از نیمه مرداد تا پایان مهر ۱۴۰۱ با طرح عنوان پیشگیری از حوادث ترافیکی با همیار – پزشک در زمینه اطلاع رسانی عمومی با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی و صندلی خودرو کودک یا نوزاد، همزمان با سراسر کشور، اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتور سواران در مقایسه با رانندگان و سرنشینان اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه دیگر، بیشتر در معرض خطر هستند و کاربران آسیب پذیر راه‌ها محسوب می‌شوند.

مسؤول مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر تاکید کرد: بخش مهمی از پیشگیری از سوانح و حوادث با خود مراقبتی قابل دستیابی است؛ نکته مهم در نظر گرفتن نقش مردم است؛ الگوی جامعه ایمن به عنوان چارچوبی مناسب برای پیشگیری از حوادث و ارتقا ایمنی با بهره گیری از جلب مشارکت‌های بین بخشی با سازمان‌های ذی نفع است و این الگو از طرف سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شده و از آن حمایت می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا