سیاسی

نباید پشت دولت را خالی کرد/ باید قدردان چنین دولتی باشیم

جلالی در نطق میان دستور:

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز عُمر دولت یک ساله نشده است و نباید پشت دولت را خالی گذاشت و با حرکات نمایشی و پوپولیستی دل مردم را خالی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین جلالی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: خدا را شاکریم که چهل و چهار سالگی انقلاب را سپری کردیم و عُمر جمهوری اسلامی به ۵۰ سالگی خود نزدیک می‌شود. دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این نیم قرن قابل شمارش نیست.

وی بیان کرد: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست می‌نویسد که ایرانیان دوباره در حال زنده ساختن امپراطوری باستانی و آریایی خود هستند، با این تفاوت که این امپراطوری جدید رنگ و بوی اسلامی دارد. تمدن ایرانی اسلامی غرب آسیا را فرا گرفته و همچنان پیشتاز است. همچنین روزنامه نیویورک پست می‌نویسد، امپراطوری پارس زنده شده است و این امپراطوری احیا شده اسلامی دنیا را خواهد لرزاند. امروز گفتمان مقاومت بخش عظیمی از نقشه جهان را منطقه سبز و متعلق به خود کرده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظم نوین حاکم بر جهان در حال فروپاشی بوده و نظم جدید جهانی با محوریت ایران اسلامی در حال شکل گیری است. امروز کشورهای زیادی چشم به ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر، ظلم ستیز، عدالت گستر، پناه محرومان و مستضعفان جهان دوخته اند. نقشه جدید جهان در حال شکل‌گیری است که در آن خبری از رژیم غاصب کودک‌کش اسرائیل نیست و آمریکا دیگر کلانتر و کدخدای دنیا نخواهد بود.

جلالی تاکید کرد: امروز رئیس جمهور با دیپلماسی فعال و پویا در تراز شگل گیری نظم جدید جهانی عمل می‌کند و مجلس باید قدر شناس چنین دولتی باشد. آنان که خط و نشان می‌کشیدند که رئیسی به دلیل خالی بودن خزانه و کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی قدرت اداره یک روز کشور را هم ندارد، اما دولت رئیسی تنها دولتی است که بعد از جنگ از حاشیه پردازی اجتناب کرده و متمرکز بر خدمت به نظام و مردم شده است. این دولت تنها دولتی است که بدون استقراض از بانک مرکزی، بودجه بدون کسری و چاپ اسکناس بدون پشتوانه کشور را اداره کرده است.

وی تصریح کرد: رئیسی کشور را با کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومان و جیب خالی تحویل گرفته و تا سال ۱۴۰۵ باید سالی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت سابق را پرداخت کند. دولت‌های قبلی در ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته ترک فعل‌های زیادی داشته‌اند که این ترک فعل‌ها از جمله رتبه‌بندی معلمان، بیمه همگانی، همسان‌سازی حقوق‌ها، ایجاد اشتغال، ارزش پول ملی، حذف دلار از معاملات جهانی، تورم و نقدینگی بوده که رئیسی بنا بر انجام آنها دارد و اصلاحات اقتصادی یکی از آنها است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز طرح اصلاح اقتصادی باز نشده بود، کشور با کمبود کالاهای اساسی مواجه بود. مجلس باید قدردان چنین دولتی باشد. نباید پشت دولت را خالی گذاشت و با حرکات نمایشی و پوپولیستی دل مردم را خالی کرد. هنوز عُمر دولت یک ساله نشده است که به جای تعامل، تقابل و چنگ‌اندازی به دولت شروع شده است. هر روز کشاندن وزرا به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و سوال و استیضاح معنی ندارد، چرا که با این کارها فرصت خدمت از دولت گرفته می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا