ورزش

گزارش دیلی میل؛ از شکاف عمیق در تیم ملی ایران تا آینده مبهم اسکوچیچ


نشریه انگلیسی اوضاع تیم ملی فوتبال کشورمان را نابه سامان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی 2022 که کمتر از 100 روز دیگر در دوحه آغاز می شود باید با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و ولز رقابت کند.

در همین رابطه نشریه «دیلی میل» انگلیس در گزارشی مفصل درباره وضعیت نابه سامان شاگردان اسکوچیچ پیش از دیدار با انگلیس پرداخت و نوشت: تیم ملی ایران تنها چند ماه قبل از جام جهانی قطر در هرج و مرج به سر می‌برد، در حالی که سرمربی برکنار شده آن‌ها دوباره به نیمکت برگشت. بازیکنان کلیدی در میان بی‌ثباتی در فدراسیون فوتبال این کشور اختلاف نظر دارند.

گرت ساوت‌گیت نگرانی‌های خودش را در جام جهانی دارد، مدافعان میانی کلیدی از فرم خارج شده‌اند یا در ابتدای فصل روی نیمکت مانده‌اند، و همچنین از نمایش‌های ناامیدکننده لیگ ملت‌ها باعث شده تا نگرانی اش بیشتر شود.

اما حریف اول انگلیس در جام جهانی قطر به نظر می رسد اوضاع بدتری داشته باشد. دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات که ایران را به جام جهانی رساند، پس از یک اردوی پر دردسر در قطر، با گزارش هایی مبنی بر بد انضباطی، از کار برکنار شد.

با این تفاوت که او 6 روز بعد دوباره به سمت خود برگشت، زمانیکه فدراسیون در شرایط کنونی به دلیل انتخابات ریاست فدراسیون درگیر است، متوجه شدند که آنها برخلاف قوانین خود عمل کرده اند، زیرا در حال حاضر حد نصاب کافی در کمیته مربوطه برای برکناری سرمربی را ندارند.

بنابراین اسکوچیچ برگشت اما مهلت او موقت به نظر می رسد. هنگامی که یک رئیس جدید در پایان این ماه انتخاب شود، احتمالاً این بار به طور رسمی و با حد نصاب لازم برکنار خواهد شد.

در این بهبه برکناری اسکوچیچ، اختلافات در تیم آشکار شد. سردار آزمون، مهاجم بایرلورکوزن، با بیانیه ای که به نظر می رسد از حمایت تیم برخوردار است، از بازگشت اسکوچیچ استقبال کرد. وی نوشت: با کادر فنی همکاری می کنیم تا دل مردم ایران را در جام جهانی قطر شاد کنیم و در این مقطع حساس و کوتاه به ما و تیم ملی اعتماد کنید.

بعد از چند ساعت، مهدی طارمی، ستاره دیگر ایران و بازیکن پورتو که در سال 2021، بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را با ضربه قیچی برگردان مقابل چلسی را به ثمر رسانده بود، پیام خود را منتشر کرد. وی نوشت: این بی احترامی به تیم ملی است که با توجه به منافع شخصی برخی بازیکنان، به نام آنها بیانیه صادر کنمد و باعث دودستگی تیم شوند.

علیرضا جهانبخش بازیکن کنونی فاینورد و سابق برایتون مانند سایر بازیکنان پیام طارمی را لایک و به اشتراک گذاشت. و این بازیکنان باتجربه بودند که پس از اردوی قطر با مقامات ایرانی ملاقات کرده بودند تا از اسکوچیچ اخراج شود. 

به نظر می‌رسد که مقامات ایران احساس می‌کنند که اگر تیم ملی توسط یک داخلی مربیگری شود، مناسب‌تر خواهد بود و علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی ایران که 149 بازی ملی در کارنامه اش دارد، مورد تایید آنهاست. اما دایی قبول نکرد تا روی نیمکت ایران بنشیند.

برخی از بازیکنان می خواهند کارلوس کی روش، شماره 2 سابق منچستریونایتد را پس از تلاش های قهرمانانه اش در جام های جهانی 2014 و 2018 بازگرداند که در جام جهانی دوم موفق شد، تیم مراکش را شکست دهد با پرتغال مساوی کند و تقریباً در آستانه انتقال به مرحله بعد قرار بگیرد.

مایکل چرچ، کارشناس فوتبال آسیا، گفت: “ما باید امیدوار باشیم که آنها بتوانند به نحوی از این مشکلات عبور کنند، چه اسکوچیچ در راس کار باشد یا نه.” غم انگیزترین چیز این است که این تیم ایران مطمئناً با تیم سال 1996 تا 99 قابل مقایسه است که یکی از بزرگترین پیروزی های این کشور یعنی برد 2-1 مقابل آمریکا در جام جهانی 98 را رقم زد.

تیم ملی ایران امیدوار است که این آشفتگی آنقدر که به نظر می رسد مخرب نباشد. با این اوصاف، اسکوچیچ باید با حسادت به ساوت گیت و آنچه در اینجا بحران اعتماد را تشکیل می دهد، نگاه کند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا