سینمای ایران و جهان

بهتاش: بی انصافی است مسئولانی که بودجه های این حکومت را در دست دارند در خصوص پرداختن به مسائل دینی و مذهبی در سینما و سایر حوزه های هنری کم لطف و نامهربان باشند

جایگاه دین در سینمای ایران/۱۰

سینماپرس: حاج یدالله بهتاش کارشناس علوم قرآنی و یکی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) همزمان با آغاز ماه محرم در خصوص جایگاه دین در سینمای ایران و لزوم تولید آثاری متناسب با این ایام گفت: بی انصافی است مسئولانی که بودجه های این حکومت را در دست دارند در خصوص پرداختن به مسائل دینی و مذهبی در سینما و سایر حوزه های هنری کم لطف و نامهربان باشند؛ آن ها اگر می خواهند در روز قیامت شهدا یقه شان را نگیرند باید تمام تلاش و توان خود را برای توسعه سینمای دینی و ترویج فرهنگ و نهضت عاشورای حسینی (ع) به کار گیرند.

این کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همه مردم نسبت به ترویج و حمایت از دین موظفند اما وقتی کسی مسئولیتی را بر عهده دارد نسبت به سایر افراد باید تلاش بیشتری برای این کار انجام دهد. توقع ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سینما و… که بودجه های دولتی را در اختیار دارند این است که تمام توان خود را به کار گیرند تا اهداف متعالی حضرت امام حسین (ع) در سینما ترویج شود.

وی سپس با بیان اینکه برخی مسائل مانند امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجباتی است که مسئولان سینمایی باید به آن توجه داشته باشند اظهار داشت: مدیران سینمایی و فرهنگی نباید اجازه دهند جای معروف و منکر عوض شود!

بهتاش متذکر شد: ماه محرم یک فرصت طلایی است برای اینکه محبت اهل بیت (ع) به مردم منتقل شود. یکی از راه ها برای رسیدن به این هدف ارزشمند هیأت های مذهبی هستند اما حوزه فرهنگ و هنر و به خصوص سینما بی تأثیر نیست و باید هنرمندانه به این مسائل ورود کرد چرا که اثرگذاری این اتفاق بسیار زیاد است.

این کارشناس علوم قرآنی با تأکید بر اینکه باید آستین همت را بالا زده و از تمامی این وسایل و ابزارها در راستای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده نماییم تصریح کرد: دشمنان مدت های طولانی است که از تمامی ابزارها و امکانات مدرن برای ترویج تفکرات انحرافی و پلید و شوم خود استفاده می کنند و ما باید با جدیت مانع از اقدمات شوم آن ها شویم.

منبع سینما پرس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا