بین الملل

حمله رهبر جریان صدر به چارچوب هماهنگی شیعیان عراق

رهبر جریان صدر عراق از چارچوب هماهنگی شیعیان عراق انتقاد و این گروه‌ها را به “فساد” متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صالح محمد العراقی، از اعضای جریان صدر و مسئول انتشار مواضع مقتدی صدر، رهبر این جریان در تویئتر با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی در صفحه “وزیر القائد” مدعی شد: “برخی سیاستمداران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تظاهرات مسالمت آمیز اصلاح طلبانه کنونی را تحمیل خواست و اراده” می‌نامند. با من بیایید تا برخی حوادث را بررسی کنیم تا این حقیقت برایمان روشن شود که چه کسی اراده و خواست خود را بر دیگران تحمیل می‌کند.
در این بیانیه آمده است: «باید تحصن‌تان را در مقابل منطقه سبز بغداد بعد از اعلام نتایج انتخاباتی که در آن بزرگترین بازنده بودید یادآور شوم. آیا یک سوم باقیمانده تحمیل اراده نیست. محال است فایل‌های صوتی را که در آن نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون مرا تهدید کرد فراموش کرده باشید. اصل و واقعیت این فایل‌ها تحمیل اراده با زور و تهدید بود.»
بیانیه مذکور ضمن طرح اتهاماتی علیه چارچوب هماهنگی مدعی شد: نباید به آتش کشیدن بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های برق و صندوق‌های رأی گیری را نادیده بگیریم. کناره گیری از انتخابات و دستکم ۱۰ طرح برای حل بن بست سیاسی مطمئنا ربطی به تحمیل اراده ندارد.»
در پایان این بیانیه به نقل از مقتدی صدر آمده است: “من شما را صادق نمی‌دانم. شما خواهان دولت قانون نیستید. شما می‌خواهید با مردمتان وارد نزاع موجودیتی شوید و هیهات که بگذاریم فساد شما ادامه یابد.”
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا