اقتصاد

وزیر صمت: کیفیت رسانه‌ها بر کیفیت حکمرانی تاثیر دارد


وزیر صمت گفت: کیفیت رسانه‌ها بر کیفیت حکمرانی تاثیر دارد، اگر رسانه‌ها به موضوعات سطحی و حاشیه‌ای وارد شوند موجب می‌شود حکمرانان هم در فضای سطحی بمانند، اما اگر رسانه‌ها کیفی و عمیق باشند، کسانی که در سمت حکمرانی باشند بر موضوعات اصلی متمرکز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت‌، سیدرضا فاطمی امین در آیین گرامی‌داشت خبرنگار که امروز در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین موضوعی که باید با آن مواجه شویم، شیوه حکمرانی است، کیفیت رسانه‌ها بر کیفیت حکمرانی تاثیر دارد. اگر رسانه‌ها به موضوعات سطحی و حاشیه‌ای وارد شوند، باعث می‌شوند حکمرانان هم در فضای سطحی بمانند، اما اگر رسانه‌ها کیفی و عمیق باشند و به مسایل اصلی کشور متمرکز شوند، آن وقت کسانی که در سمت حکمرانی باشند و توانمند نباشند خیلی فرصت ماندن پیدا نمی‌کنند و یا آن ها هم بر موضوعات اصلی متمرکز می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مدیران زیادی دیده‌ام که کارشان را با رسانه‌ها تنظیم‌ می‌کنند.پس شما رسانه‌ها هم شریک ما در حکمرانی هستید. اگر شما دقیق و حرفه‌ای عمل کنید ما هم حرفه‌ای عمل می‌کنیم و اگر به حاشیه بروید ما هم به حاشیه می‌رویم.

وی عنوان کرد: یکی از نکاتی که می‌تواند رسانه را حرفه‌ای و عمیق کند، این است که آدم‌های حرفه‌ای مرجع تحلیل اخبار شوند، یک نظام حرفه‌ای در نظام رسانه‌ای شکل بگیرد. باید اگر رسانه‌ای خبر حاشیه‌ای و شایعه منتشر می‌کند، توسط خود رسانه‌ها کنار زده شود، هر چقدر خبرنگاران دقیق‌تر کار کنند قطعا در حل مسایل کشور موثر است‌.

فاطمی امین تصریح کرد: وام ۵۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی ایرانی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا