بین الملل

گروهی از سناتورهای آمریکا راهی تایوان شدند

بنا به اعلام یک منبع رسانه ای در تایوان، گروهی از سناتورهای آمریکایی تا ساعاتی دیگر وارد این منطقه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در شرق آسیا گروه دیگری از سناتورهای این کشور به زودی وارد تایوان می شوند.

«تینگ‌تینگ لیو»، خبرنگار شبکه «تی وی بی اس» تایوان در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن اعلام این خبر نوشت: یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا که حامل هیئتی از سناتورهای کنگره آمریکا است به زودی وارد تایپه می شود.

این خبرنگار شبکه «تی وی بی اس» تایوان یادآور شد که سفر قریب الوقوع این هیئت از سناتورهای آمریکا به تایوان پس از سفر جنجالی اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صورت می گیرد که ۱۲ روز پیش راهی تایوان شد و ارتش چین پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان رزمایش نظامی گسترده ای را در اطراف این جزیره صورت داد.

پلوسی به‌رغم هشدارهای چین و در ادامه اقدامات تنش‌زای آمریکا در سراسر جهان، شامگاه سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) وارد تایوان شد و به تنش‌ها در این منطقه دامن زد. چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و اقداماتی همچون سفر پلوسی به این جزیره را نقض اصل «چین واحد» قلمداد می‌کند و در واکنش به این سفر رزمایش های نظامی را در این منطقه برگزار کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا