شهرستان ها

پوشش مراسم سردار شهید اسکندری اوج هنرنمایی رسانه های فارس بود

شیراز – مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: اوج هنرنمایی رسانه‌های فارس در پوشش اخبار استقبال، تشییع، وداع و تدفین پیکر شهید اسکندری بود که نشان دادند مردم همچنان پای کار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید کوشکی جهرمی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه فعال در حوزه دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز امپراطوری رسانه‌ای با اضافه شدن شبکه‌های اجتماعی همچنان به وارونه‌نمایی حقیقت، نشر شایعات و شبهات و تلاش جهت نا امیدکردن مردم و حمله به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما می‌پردازد که همین مساله نیز لزوم بیان حقیقت و هوشیاری بیشتر خبرنگاران به عنوان بهترین جهادگران حوزه جهاد تبیین را می‌طلبد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس ابتدا با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) راوی صادق عاشورا و بزرگترین خبرنگار جهان اسلام بود خاطرنشان کرد: اگر حضرت زینب (س) از صحنه عاشورا حذف شده بود چیزی از این حماسه باقی نمی‌ماند چون تحریف‌گران عاشورا کم نبودند و عده زیادی نیز می‌خواستند عاشورا را جور دیگر به مردم معرفی کنند.

سردار کوشکی افزود: این فرزند امیرالمومنین (ع) فصیح‌ترین گوینده تاریخ بود اما علاوه بر او که واقعه عاشورا را به همگان روایت کرد دو گروه دیگر هم بودند که به روایت تاریخ پرداختند که اقلیت اول همانند زینب (س) حقیقت را روایت کردند و گروه دیگر کسانی بودند که حقیقت را وارونه کرده و ظلم‌های شامیان و بدعهدی کوفیات را بزک کردند.

این پیشکسوت دفاع‌مقدس در خصوص هفته خبرنگار نیز بیان کرد: این هفته به نام هفته دفاع مقدس و به مناسبت پاسداشت شهید صارمی نامگذاری شده تا یادآور مجاهدت‌ها و تلاش‌های خبرنگاران باشد زیرا خبرنگاری چیزی جز جهاد و مجاهدت نیست و بی‌جهت نیست که خبرنگاری را یکی ازمشاغل استرس‌زا و سخت معرفی کرده و آن را همپای مشاغل نظامی و آتش‌نشانی برآورد کرده‌اند.

سردار کوشکی ضمن تشکر از عکاسان و خبرنگارانی که در این یکسال به پوشش اخبار حوزه ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت و دفاع مقدس پرداختند افزود: شهدا از حیث برخورداری از روح معنویت دست ما را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن پر کردند و زندگی آنها سرشار از درس است و وظیفه رسانه است که هنرمندانه به روایت این برش از تاریخ بپردازند.

کوشکی افزود: اوج هنرنمایی رسانه‌ها در پوشش اخبار استقبال، تشییع، وداع و تدفین پیکر شهید اسکندری بود و رسانه‌ها نشان دادند که مردم همچنان پای کار هستند و جمعیتی که اغلب نیز جوانان بودند از روز اول تا شب خاکسپاری شهید حضوری حماسی داشتند و موزه دفاع‌مقدس و معراج الشهدای این مرکز نیز شب عاشورا پذیرای استقبال پرشور مردم بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه در دفاع مقدس خبرنگار رسمی همانند شهید آوینی کم داشتیم افزود: تلاش خبرنگاران دفاع‌مقدس این بود که حقیقت جبهه را منعکس کنند.

وی در ادامه به بیان ویژگی خبرنگاران متعهد پرداخت و خاطرنشان کرد: خبرنگاران، حق‌طلب، حق‌جوی، حق گوی، حق شنو و دنبال حق هستند و علاوه بر همه اینها در سختی و شیرینی با مردم بوده و یاور افراد بی تریبون هستند زیرا بسیاری از تریبون‌ها توسط قبیله ثروت و قدرت اشغال شده و از این حیث خبرنگاران باید تریبون مردم باشند.

سردار کوشکی افزود: مسؤولان درگیر مسائل اجرایی هستند و به همین خاطر نیازمند این هستند که عده‌ای در صحنه و میدان بوده و درد و رنج آلام مردم را در کنار عشق و شور حماسی مردم را منعکس کنند و از آنجا که خبرنگاران در صحنه هستند باید این حقایق را منعکس کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا