بین الملل

تداوم تحریکات علیه چین؛ فرود هواپیمای حامل قانون‌گذاران آمریکایی در تایوان


در بحبوحه تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان، یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا که حامل شماری از قانون‌گذاران این کشور است در تایوان فرود آمد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان، روز یکشنبه هواپیمایی حامل یک هیأت از قانون‌گذاران آمریکایی وارد این جزیره شدند.

به نوشته حساب توئیتری «تی‌وی‌بی‌اِس» یک هواپیمای ثبت شده به اسم نیروی هوایی ایالات متحده، تا دقایقی دیگر، هیأتی از قانون‌گذاران آمریکایی را وارد خاک تایوان خواهد کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت، ریاست این هیأت به عهده «اد مارکی» سناتور آمریکایی بوده و چهار عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز او را همراهی می‌کنند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که حدود دو هفته پیش، سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان دور جدیدی از تنش‌ها را در منطقه ایجاد کرده و واکنش تند پکن را به همراه داشت.

پکن که قبل از انجام این سفر درباره عواقب آن هشدار داده بود، طی روزهای گذشته رزمایش‌های گسترده‌ای را اطراف تایوان برگزار کرده، پلوسی و بستگانش را تحریم کرده و خطوط ارتباطی حیاتی با آمریکا را قطع کرده است.

ارتش چین علاوه بر اجرای رزمایش اطراف جزیره تایوان، در شمال و جنوب دریای زرد در همسایگی شبه جزیره کره نیز رزمایش‌هایی را آغاز کرده است.

از امروز (یکشنبه) نیز رزمایش هوایی چین و تایلند با نام «ضربت شاهین» آغاز شده که پشتیبانی هوایی، حمله به اهداف زمینی و استقرار نیرو در ابعاد کوچک و گسترده از جمله تمرینات نیروهای چینی و تایلندی خواهند بود.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا