بین الملل

طالبان ناتوان ازتشکیل حکومت فراگیر است

اتحادیه اروپا:

سرویس خارجی اتحادیه اروپا  گروه طالبان را به واسطه ضایع کردن حقوق مردم افغانستان برغم وعده های خود مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا از گروه طالبان به دلیل ناتوانی در برقراری نظامی سیاسی متحد در افغانستان انتقاد کرد.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) روز یکشنبه اعلام کرد که گروه طالبان که یک سال پیش قدرت را در افغانستان در دست گرفت و دولت جدیدی را شکل داد با این حال نتوانست یک نظام سیاسی فراگیر و یکپارچه را شکل دهد و همچنان به نقض حقوق بشر ادامه میدهد.

در بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید می شود که یک سال پیش، طالبان تمامی وعده‌های خود را در قبال مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی برای مذاکره جهت حل و فصل مناقشه چند دهه ای در افغانستان را زیر پا گذاشت.

این نهاد اروپایی اعلام کرد که طالبان در عوض، حکومت افغانستان را که بر مبنای قانون اساسی بود، به توسل به زور سرنگون کرده‌اند و خود نتوانسته‌اند یک نظام سیاسی فراگیر شکل دهند و به همین علت آمال مردم افغانستان را انکار می‌کنند.

در این بیانیه یادآور می شود که که طالبان با جلوگیری از دسترسی دختران به تحصیلات، وضع قوانین اجباری پوشش و محدودیت های رفت و آمدی آزاد، که زنان را از زندگی اقتصادی و عمومی محروم می کند، حقوق زنان را ضایع می کند.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد با روی کار آمدن طالبان، تمامی سازوکارهای حفاظت از زنان و کودکان در برابر خشونت و ازدواج های اجباری از بین رفته و همین مسئله به افزایش خشونت خانوادگی در این کشور کمک کرده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا