دانش و فناوری

اعلام برندگان مسابقه عکاسی طبیعت حمدان؛ عکس اول 120 هزار دلار جایزه گرفت

برندگان مسابقه عکاسی بین‌المللی حمدان (HIPA) که سال 2011 توسط «حمدان بن محمد آل مکتوم»، ولیعهد دبی تاسیس شده، اعلام شد. در این مسابقه که تصاویری از مناظر و طبیعت با یکدیگر رقابت می‌کنند، برنده اصلی جایزه بزرگ 120 هزار دلاری را دریافت می‌کند.

«هنلی اسپایرز» (Henley Spiers)، عکاس بریتانیایی که عکس فوق‌العاده‌ای از یک سفیدغاز در جزیره نوس را برای مسابقه ارسال کرده، موفق شد تا برنده جایزه بزرگ آن شود. عکس جالبی که توسط او گرفته شده، این پرنده دریایی را در حالی نشان می‌دهد که با سرعت 96 کیلومتر در ساعت در آب شیرجه زده است.

برنده اصلی مسابقه عکاسی حمدان

اسپایرز در مصاحبه‌ای با نشریه Metro درباره عکس خود که در جزایر شتلند (Shetland) و شمالی‌ترین مکان در بریتانیا گرفته شده، گفت:

«این عکس در زیر آب گرفته شده و دور تا دور آن توسط سفیدغازهای در حال غواصی احاطه شده است و من سعی کردم تا خشونت کنترل شده این صحنه را با عکسی به نمایش بگذارم. با پایین آوردن سرعت شاتر و حرکت دوربینم همراه با حرکت پرندگان دریایی، نوعی تارشدگی هنری ایجاد شد و در نهایت پس از تلاش‌های فراوان، توانستم به تصویری که مشاهده می‌کنید دست پیدا کنم.»

مسابقه عکاسی HIPA در دسته‌بندی‌های مختلفی از جمله طبیعت، پرتره، رنگ و تصاویر سیاه‌و‌سفید از آثار عکاسان سراسر جهان استقبال می‌کند. نکته قابل‌توجه دیگر درباره این مسابقه، جایزه 120 هراز دلاری آن است که از تمام مسابقات جهانی دیگر پیشی می‌گیرد. در توضیحات مسابقه آمده که این جایزه تعهد دبی به تشویق و حمایت از هنر، فرهنگ و نوآوری را نشان می‌دهد.

در بخش دیگری از توضیحات آمده:

«این جایزه نشان می‌دهد که دبی چگونه با تمام سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از هنرمندانه‌ترین و معتبرترین شهرهای جهان است.»

در ادامه می‌توانید سایر عکس‌های ارسال شده برای این مسابقه را مشاهده کنید که شامل مواردی از جمله تصویری هوایی از قایق‌های ماهیگیری تا یک خرس شکارچی می‌شود:

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا