بین الملل

"حمدوک" در صدر نامزدهای پست نخست‌وزیری سودان

در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، نخست وزیر سابق سودان از حمایت گسترده‌ای برخوردار است و در صورت دستیابی به توافق سیاسی میان طرف‌های سودانی، وی برای سومین بار به منصب خود بازمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از “سودان تریبون”، سازمان نظارت بر افکار عمومی سودان از یکم تا دهم اوت، پرسشنامه‌ای را جهت بررسی افکار عمومی در مورد گزینه‌های ترجیحی مردم برای نخست وزیری دوره انتقالی، در صورت دستیابی به راهکار سیاسی منتشر کرد که به وضعیت کودتایی کنونی خاتمه ببخشد.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، عبدالله حمدوک از حمایت ۱۳۷۹ شرکت‌کننده با میزان ۶۶.۷۸ درصد برخوردار است و پس از آن عمر الدقیر، رئیس حزب کنگره سودان، با ۱۴۰ شرکت‌کننده با میزان ۶.۶۹ درصد مورد حمایت قرار گرفت.
در این نظرسنجی، ۲۲۴۳ تن شرکت کردند.
این نظرسنجی شامل یک سوال در خصوص گروه سنی و منطقه جغرافیایی هر شرکت‌کننده و همچنین شامل مطرح کردن ۱۴ نام پیشنهادی برای پست نخست وزیری است و رتبه آنها به صورت تصادفی برای هر شخص ظاهر می‌شود و امکان مطرح کردن اسامی دیگر نیز وجود دارد.
عبدالله حمدوک و وزرای دوران او، از میان آنها یاسر عباس، هبه محمد، عباس مدنی و نصرالدین عبد الباری و همچنین عمر الدقیر، رئیس حزب کنگره سودان، هادی ادریس،‌ رئیس جبهه انقلابی و عضو شورای حاکمیتی پیشنهاد شده‌اند.
این اسامی همچنین شامل صدیق الصادق المهدی، رهبر حزب الامه، یاسر عرمان، معاون رئیس جنبش مردمی، صدقی کبلو، رهبر حزب کمونیست، مبارک اردول، مدیر شرکت منابع معدنی و همچنین طه اسحق عثمان، یکی از اعضای کمیته تفکیک و شفیع خضر، سیاستمدار معروف و مضوی ابراهیم، ​​فعال حقوق بشر هستند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، بیشتر شرکت‌کنندگان در خارطوم با ۵۴.۴ درصد و پس از آن شرکت‌کنندگان خارج از سودان با ۱۸.۵۸ درصد هستند و سایر شرکت‌کنندگان در سایر مناطق این کشور هستند. بیشتر شرکت‌کنندگان از گروه سنی ۳۱ تا ۴۵ سال با میزان مشارکت ۴۳.۳۱ درصد بوده‌اند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا