بین الملل

گوترش نباید از دیگر کشورها خط بگیرد

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد؛

وزارت خارجه کره شمالی، اظهارات دبیر کل سازمان ملل در مسئله خلع سلاح اتمی این کشور را در تعارض با وظایف تعریف شده وی براساس منشور سازمان ملل ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کره شمالی موضع گیری اخیر دبیر کل سازمان ملل در خصوص خلع سلاح اتمی این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

وزارت امور خارجه کره شمالی روز یکشنبه طی بیانیه ای اظهارات اخیر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حمایت وی از خلع سلاح اتمی کامل کره شمالی را عاری از رویکرد بی طرفانه و منصفانه خواند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی «کی سی ان ای» پس از اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد که در دیدار روز جمعه وی با «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی عنوان شد، بیانیه ای به نقل از وزارت خارجه این کشور منتشر کرد. دراین بیانیه «کیم سون» یک مقام وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به شدت فاقد بی‌طرفی است و برخلاف تعهدات وی براساس منشور سازمان ملل در رابطه با موضوع شبه‌جزیره کره است، موجب تاسف است.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل نباید از دولت یک کشور خاص دستور خواسته یا بپذیرد. بلکه این مقام سازمان ملل باید از هر اقدامی که میتواند به موقعیت او به عنوان یک مقام بین المللی، که تنها در برابر سازمان ملل مسئول است، لطمه بزند، بپرهیزد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا