جامعه

برگزاری دوره‌های تخصصی وکالت توسط کانون وکلای دادگستری مرکز


رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز از برگزاری دوره های تخصصی وکالت در رشته های حقوقی، کیفری، عمومی و بین الملل خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، هوشنگ پوربابایی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره‌های تخصصی وکالت در رشته‌های حقوقی، کیفری، عمومی و بین‌الملل خبر داد و اظهار کرد: این طرح برگرفته از مدرسه وکالت فرانسه است که بوم سازی شده است.

وی ادامه داد: اساتید این دوره از پیشکسوت‌های قوه قضائیه، اساتید دانشگاه و مسئولین مشغول در دستگاه‌های اجرایی هستند. پس از تدوین سرفصل ها، در خصوص برگزاری دوره‌های تخصصی وکالت اطلاع رسانی کردیم که طی دو ساعت نخست ثبت نام بیش از ۲هزار نفر در این دوره ثبت نام کردند. 

پوربابایی با بیان اینکه کانون‌ها موظف به تخصصی شدن تشویق کرده است و وکلای متخصص جایز هستند از دیگر وکلا ۱۰ صد بیشتر حق‌الوکاله دریافت کنند، خاطرنشان کرد: وکیل متخصص منجر به کمک دستگاه قضا می شود و قوانین و مقررات را به صورت دقیق به قوه قضائیه اعلام کند و آرا صادره در دستگاه قضا متقین تر شود‌.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: علت برگزاری این دوره ها بر اساس مشکلات و پرونده های عموم جامعه است. به طور مثال جرائم سایبری، جرائم مالکیت فکری از جمله دوره های تخصصی است. 

وی افزود: در حوزه وکالت ۶۰ سال عقب است، ما اکنون برای اولین بار در خاورمیانه به دنبال برگزاری دوره های تخصصی هستیم. از هفته آینده دوره های آموزشی آغاز می شود. از امروز تا آخر هفته وکلا می توانند در این دوره ثبت نام کنند. این دوره های آموزشی حدود ۱۰۰ ساعت است. 

پوربابایی با بیان اینکه در دنیا وکلا به صورت تخصصی کار می‌کنند اما در ایران وکلا در تمامی حوزه ها پرونده قبول می کنند، گفت: این موضوع در ایران با حقوق ملت در تضاد است. زیرا کار کردن وکلا در تمامی حوزه ها منجر به کاهش آگاهی آن ها و شکست در دادسرا می شود. 

وی ادامه داد: کانون وکلا به دنبال راه اندازی مرکز علمی و پژوهشی بود تا وکلا همانند پزشکان، متخصص شوند. وکلا به صورت تخصصی در یک رشته کار کنند. 

پوربابایی در خصوص هزینه ها این نگاه درآمدزایی در حوزه آموزش وجود ندارد، گفت: همچنین اسامی وکلای متخصص (کسانی که برای آن ها گواهی این دوره ها صادر شده است) در سایت کانون وکلا منتشر می‌شود و این وکلا می‌توانند در کارت و سایت خود عنوان وکیل متخصص را درج کند.

وی با بیان اینکه برای کسانی که در این دوره آموزشی شرکت و نمره قبولی را کسب می‌کنند، گواهی معتبر صادر می شود، گفت: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌‌کنند، در آینده درآمد آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ ت 103


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا