دانش و فناوری

اسپیس ایکس با پرداخت پاداش از هکر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استقبال کرد

چند روز پیش در خبری به شما گفتیم که یک نفر با یک مادچیپ 25 دلاری سرویس ماهواره‌ای استارلینک را هک کرده است. حالا مشخص شده که او پیش از اعلام عمومی این خبر، ابتدا اسپیس ایکس را در جریان گذاشته و این شرکت هم با روی باز از او استقبال کرده است.

یک محقق امنیتی بلژیکی به نام «لنرت واترز» یک دیش ماهواره‌ای استارلینک را باز کرد و بعد برد منطقی سفارشی خود را روی آن قرار داد تا به شبکه ماهواره‌های استارلینک دسترسی پیدا کند. او در ادامه یافته‌های خود را از طریق برنامه شکار باگ اسپیس ایکس با این شرکت به اشتراک گذاشت.

واترز حالا به تالار مشاهیر شکارچیان باگ اسپیس ایکس راه یافته و در واقع در جایگاه دوم قرار گرفته است. به‌علاوه، ظاهرا مقدار نامشخصی پول به عنوان پاداش به او پرداخته شده، چون هدف این برنامه‌ها همین است. بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از برنامه‌های شکار باگ مشکلات سرویس‌های خود را پیدا و برطرف می‌کنند. اپل اخیرا به یک دانشجوی مقطع دکتری 100 هزار دلار بابت هک موفقیت‌آمیز مک پاداش داده بود.

دیش ماهواره <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9'>استارلینک</a>

اسپیس ایکس: هک استارلینک جدی نبود

با انتشار خبر هک استارلینک توسط واترز، اسپیس ایکس با یک مقاله شش صفحه‌ای به این اتفاق واکنش نشان داد. این شرکت در مقاله خود از همان ابتدا از کاربران دعوت کرد تا مثل واترز عمل کنند. اسپیس ایکس همچنین به واترز به خاطر دستاوردش تبریک گفت اما تاکید کرد که این نوع هک صرفا می‌تواند اثر کمی بر شبکه و کاربرانش بگذارد.

این شرکت متعلق به ایلان ماسک می‌گوید: «هدف ما این است که هر بخش سیستم حداقل مجوزها را برای انجام کارهایش داشته باشد.» اسپیس ایکس به عبارت دیگر می‌گوید به خطر افتادن یک بخش از شبکه نمی‌تواند بر کل شبکه تاثیر بگذارد. این مقاله همچنین اذعان می‌کند که محافظت از دستگاهی که امکان دسترسی فیزیکی پیوسته و بدون نظارت به آن وجود دارد، کار سختی است.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا