ورزش

سخت‌گیری‌‌های شدید در سالن‌های فوتسال

از قوانین کرونایی تا محدودیت‎‌ در ابزار تشویقی؛

در آخرین نشست اعضای هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد چگونگی حضور هواداران در نظر گرفته شد.

به گزارش “ورزش سه”، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی به هفته ششم رسیده که مشکلاتی در مورد حضور هواداران وجود داشته و به عنوان مثال در مصاف مس سونگون و صنایع پشتیبان بیش از نیمی از سالن پر بود و در بین دو نیمه در ورزشگاه به یکباره باز شد و سالن مملو از حضور تماشاگران شد.
در همین رابطه در آخرین جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال قوانینی به شرح زیر توسط جباری سرپرست سازمان لیگ فوتسال تصویب شده است: 

* با توجه به سپری شدن شش هفته از مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور و مشکلات عدیده ای که به دلیل حضور تماشاگران بیش از سی درصد که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده ، مقرر شد مسئولیت حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی و عواقب ناشی از حضور بیشتر از سی درصد بر عهده باشگاه‌های میزبان باشد و کمیته انضباطی بر اساس گزارشات و تحقیقات میدانی تنبیهات انضباطی لازم را در صورت عدم رعایت موضوع درنظر بگیرد.

* در دو بازی از هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر تیم‌های میهمان به جهت اعتراض به حضور تماشاگران بیش از سی درصد از شرکت در ادامه مسابقه خودداری کردند که به این منظور مقرر شد از لحظه صدور ابلاغیه هیچ تیمی به هر دلیلی نمی تواند حتی ثانیه‌ای در برگزاری بازی وقفه ایجاد کند. پس از اتمام مسابقه گزارش مربوطه جهت رسیدگی به دبیرکل فدراسیون و ارجاع به کمیته انضباطی و صدور رای متناسب ارسال خواهد شد.

* ضمن اینکه هیات‌های فوتبال استانی باید جهت حضور حداکثر سی درصدی تماشاگران با هماهنگی نیروهای انتظامی و اداره کل ورزش و جوانان استان اقدامات لازم را انجام بدهند اما مسئولیت ناشی از حضور بیش از ظرفیت مورد اشاره تماشاگران بر عهده باشگاه میزبان خواهد بود که در مرحله اول جریمه مالی و در مرحله بعدی کسر امتیاز برای تیم های خاطی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین با توجه به مشکلات ایجاد شده در بازی‌های شش هفته اخیر محدودیت‌هایی به شرح زیر برای بردن ادوات تشویقی به سالن‌های فوتسال در نظر گرفته شده است:

هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال با بررسی جمیع جهات به این جمع بندی رسید که استفاده از طبل به عنوان ابزار تشویقی مجاز و سایر ادوات صوتی از جمله بوق، شیپور و.. در کلیه مسابقات فوتسال کشور ممنوع خواهد بود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا