شهرستان ها

کانون‌های ساخت و ساز غیرمجاز در خراسان جنوبی شناسایی شوند

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از متولیان خواستاریم کانون‌های ساخت و ساز غیر مجاز خارج از حریم شهرها و محدوده روستاهای استان را شناسایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده بعد از ظهر یکشنبه در اولین جلسه کار گروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز استان، بیان کرد: باید کانون‌های ساخت و ساز خارج از شهرها و محدوده روستاها شناسایی و گزارش آن به این کار گروه ارائه شود.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های قائنات، طبس و خوسف باید با تشکیل این کار گروه از همه ظرفیت‌های موجود برای اجرای احکام صادر شده در این باره که تاکنون اجرا نشده‌اند، ظرف مدت دو ماه باید استفاده و نتیجه آن را به کار گروه استان گزارش کنند.

عباس زاده اظهار کرد: اجازه افزایش سکونت گاه‌ها در اراضی کشاورزی نباید داده شود و دستگاه‌های خدمات رسان هم به سکونت گاه‌های غیر مجاز خدمات ارائه نکنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با تخلفات در این باره باید برخورد شود، اضافه کرد: قانون کشوری حفظ کاربری اراضی کشاورزی به دلیل تفاوتی که در اقلیم نقاط مختلف کشور وجود دارد، به شکل منطقه‌ای باید اجرا شود.

عباس زاده اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره تخلفاتی که با وجود ساخت و ساز غیر مجاز برای گرفتن پروانه ساخت مراجعه نکرده‌اند، در این کار گروه انجام خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا