شهرستان ها

افزایش ۲ برابری نذورات حسینیه اعظم زنجان نسبت به محرم سال گذشته

زنجان-رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از افزایش دو برابر نذورات این حسینیه در محرم امسال نسبت به دهه اول محرم سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری که در خصوص فعالیت‌های حسینیه اعظم زنجان طی دهه اول محرم امسال برگزار شد، با بیان اینکه میزان جمع‌آوری نذورات حسینیه اعظم زنجان در محرم امسال دو برابر سال گذشته بوده است، اظهار کرد: مردم پایتخت شور و شعور حسینی امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری، یوم‌العباس باشکوهی را در محرم ۱۴۰۱ خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال از ۱۵۰۱ رأس قربانی ذبحی در حسینیه اعظم زنجان ۳۰۳ رأس به عنون قربانی نیابتی بوده است، عنوان کرد: تا به امروز از ۲۳۳۱ رأس دام زنده تحویلی به حسینیه اعظم زنجان ۱۴۷۳ رأس دام به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان در قالب فروش احشام بوده و ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان نیز از محل پرداخت نقدی نذر قربانی به حساب صندوق حسینیه اعظم واریز شده است.

فیروزفر، مجموع نذورات جمع‌آوری شده در محرم امسال توسط حسنیه اعظم زنجان را ۸.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نذورات شامل فروش آلایش قربانی‌ها، نذورات جمع‌آوری شده در جایگاه نذورات، نذورات نقدی، نذوراتی که به صورت پرداخت نقدی قربانی بوده و … بوده و افزایش دو برابری را نسبت به محرم سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با یادآوری اینکه از ۸.۵ میلیارد تومان مجموع نذورات حسینیه اعظم زنجان در محرم امسال، ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان مربوط به نذورات جمع‌آوری شده در جایگاه نذورات بوده است، تصریح کرد: همچنین در محرم امسال شاهد اهدای ۳۶۰ گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان بودیم.

فیروزفر در خصوص نحوه توزیع گوشت قربانی توسط حسینیه اعظم زنجان نیز اظهار کرد: بسته‌بندی گوشت قربانی حسینیه اعظم زنجان کاملاً به صورت بهداشتی و در بسته‌های نیم کیلویی بوده و تا به امروز تعداد ۵۰ هزار بسته گوشت قربانی بسته‌بندی و توزیع شده است. همچنین توزیع گوشت قربانی حسینیه اعظم طبق سنوات گذشته با توجه به زون‌بندی نقشه شهر انجام شده و امسال ۲۰ روستای اطراف زنجان نیز از این گوشت بهره‌مند شدند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در ادامه از اعطای تسهیلات ۹.۵ میلیارد تومانی توسط صندوق حسینیه اعظم زنجان از محرم سال گذشته تا محرم امسال خبر داد و با یادآوری اینکه این میزان تسهیلات در قالب ۱۳۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه اعطا شده است، یادآور شد: علاوه بر اعطای وام قرض‌الحسنه، خدمات دیگری چون ویزیت عمومی، خدمات دندان‌پزشکی، تزریفات، خدمات مامایی و … نیز به مردم این شهر ارائه شده است.

فیروزفر ضمن قدردانی از رسانه‌ها به خاطر پوشش مطلوب مراسم دهه محرم و نیز یوم‌العباس حسینیه اعظم زنجان، گفت: این کار بسیار ارزشمند است؛ چرا که رسانه‌ها حماسه مردم پایتخت شور و شعور حسینی را در این ایام در معرض دید جهانیان قرار می‌دهند که خوشبختانه امسال شاهد حضور پرشور مردم به ویژه در مراسم یوم‌العباس علی‌رغم گرمای شدید هوا بودیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا