جامعه

وجود ۳۰ هزار جلد کتاب در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جعفری خبر داد؛

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ما در موزه ملی انقلاب اسلامی بزرگترین کتابخانه ایران را داریم که بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب و ۱۳۰ پایان‌نامه رساله دکتری در آن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر علی‌اصغر جعفری در مراسمی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با موضوع دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس دیروز تجلی قدرت سخت ما بود؛ اما امروز نماد قدرت نرم ما است، اظهار داشت: دفاع مقدس یک فصل مشترک بین همه ایرانیان و نقطه وحدت نیروهای مسلح است و هرکسی که به ایران علاقه دارد، به دفاع مقدس نیز عشق می‌ورزد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه علما می‌گویند که ما برای تکلیف تلاش می‌کنیم و به نتیجه کاری نداریم، افزود: اما شهید مطهری و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که ما در تربیت نسل جوان مکلف به نتیجه هستیم؛ بنابراین ما باید در تربیت نسل جوان باید تکلیف‌گرا و نتیجه‌گرا باشیم.

جعفری گفت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز موضوع حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تهران را راهبری می‌کند که درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس یکی از وظایف این موزه است.

وی با بیان این‌که کارگروهی را در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس تشکیل دادیم، تصریح کرد: امیدواریم که این کارگروه در جهت هماهنگی‌های بیشتر در این زمینه راهگشا باشد.

جعفری ادامه داد: ما در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بزرگترین کتابخانه ایران داریم که بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب و ۱۳۰ پایان‌نامه رساله دکتری، به‌همراه اسناد و مدارک در آن وجود دارد.

وی افزود: همه دانشجویان درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس می‌توانند به صورت رایگان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کنند و همچنین ابزارهای کمک‌آموزشی را نیز ایجاد کردیم و آمادگی داریم ابزارهای کمک‌آموزشی دیگری را نیز تولید و تألیفات و پایان‌نامه‌ها را حمایت کنیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد: در موضوع اصلاح متون و موضوعات مرتبط با آن نظیر چاپ و نشر تألیفات و همچنین پایان‌نامه‌ها نیز آمادگی حمایت و همکاری داریم تا بتوانیم ادبیات دفاع مقدس را توسعه دهیم؛ چراکه هرچه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس تقویت شود، فرصت بیشتری برای ترویج گفتمان دفاع مقدس ایجاد خواهد شد.

جعفری با اشاره به تفاهم‌نامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در این راستا یک کارگروهی را ایجاد کرده‌ایم که این کارگروه علاوه بر این‌که مسائل مرتبط با درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را پیگیری می‌کند، کلیه امور مربوط به دفاع مقدس در مراکز علمی و دانشگاهی و سازمان‌های فرهنگی را نیز دنبال می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا