شهرستان ها

آمادگی جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعین

کرمانشاه- دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش سه برابری امکانات پزشکی در کشور عراق، گفت: جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعین آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین به منظور بررسی آخرین شرایط برای تردد زائرین اربعین، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده از ۲ جهت کیفی و کمی نیروی انسانی و لجستیکی جمعیت هلال احمر تاکنون ارائه خدمت قابل توجه‌ای را داشته است و در داخل کشور ظرفیت جمعیت را در کمیته امداد و نجات ۱۰۰ برابر افزایش داده‌ایم.

وی افزود؛ در داخل کشور ۱۶ هزار نفر داوطلب، امدادگر و نجاتگر، ۵۷۰ پایگاه ثابت، ۱۱۶ پایگاه موقت با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی برنامه ریزی شده است و آمادگی وجود دارد تا در خدمت زائران باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: به تناسب درخواست مسئولین و استانداران در موضوع اسکان اضطراری در این مورد تمهیدات لازم انجام شده و برای گرما زدگی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر از ابتدا تا پایان مراسم اربعین آمادگی کامل خود را دارد، بیان کرد: چون در کشور عراق مسئولیت بهداشت و درمان و مباحث پزشکی با جمعیت هلال‌احمر است این ظرفیت را در کشور عراق سه برابر سال گذشته افزایش داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد؛ در کشور عراق بحث پایگاه‌های درمانی، ظرفیت پزشکان متخصص و پرستاران با توجه به گرمایش شدیدی که هست افزایش پیدا کرده است، ۵۰ دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس امدادی و ۱۵ دستگاه تریلر برنامه ریزی و هماهنگ شده است که در کشور عراق مستقر شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا