شهرستان ها

بررسی ایمنی واکسن‌ کرونا در شاهرود/ استقبال از دز یادآور کم است

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه نتیجه تحقیقات ایمن بودن همه واکسن‌ها در شاهرود اعلام شد، گفت: این تحقیقات با مشارکت هفت دانشگاه مطرح کشور صورت گرفته است.

حسین شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ترجمان دانش با موضوع گزارش نتیجه مطالعه ملی پایش پیامدهای بعد از واکسیناسیون کووید ۱۹ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بررسی شد، ابراز داشت: این تحقیقات با مشارکت هفت دانشگاه مطرح کشور و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام و نتایج آن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مطالعات ۱۶ ماهه از فروردین ۱۴۰۰ با هدف بررسی عوارض انواع واکسن کرونا انجام شده است، افزود: تنها راه افزایش پوشش واکسن تغییر باورهای غلط در ذهن مردم است که این تغییرات از طریق همین پژوهش‌ها امکان پذیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در این مطالعه تمامی عوارض واکسن‌های کرونا سینوفارم، اسپوتنیک و برکت به مدت ۱۷ هفته و آسترازنکا به مدت ۲۵ هفته در ۱۰۸ هزار نفر دریافت کننده این واکسن‌ها بررسی شد، ابراز داشت: نتایج مفصل بود اما به طور خلاصه عوارض جدی و خاص واکسن‌ها فوق العاده کم است.

شیبانی با تاکید بر اینکه همه واکسن‌ها را می‌توانیم ایمن فرض کنیم، تصریح کرد: هر چهار نوع واکسن در پیشگیری از بستری و مرگ بیماران کرونایی اثرات یکسانی داشتند.

وی ضمن بیان اینکه در بین واکسن‌های آسترازنکا بیشترین و برکت کمترین عارضه را در افراد بالای ۱۸ سال داشت، افزود: درد محل تزریق و خستگی شایع‌ترین نوع عوارض واکسن‌ها بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پوشش واکسن دز یادآور کرونا را کم ارزیابی کرد و اضافه کرد: با توجه به موارد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بستری برخی از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تزریق دز سوم و چهارم نیز باید افزایش یابد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا