بین الملل

لغو مراسم سالگرد امضای توافقنامه‌ عادی سازی ابراهیم در تل آویو

بدلیل مخالفت نمایندگان کشورهای عربی صورت گرفت؛

منابع عبری زبان صهیونیستی خبر دادند که برگزاری همایش دومین سالگرد امضای توافقنامه‌های ابراهیم در تل آویو لغو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه دومین سالگرد امضای توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد که این عادی سازی نتوانسته اهداف مورد نظر خود را بدست آورد و در میان دو طرف درباره نتایج عادی سازی روابط توافق موسوم به ابراهیم اختلاف نظر وجود دارد.

در همین ارتباط نیز، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» گزارش داده است که قرار بود ماه سپتامبر آینده (شهریورماه) به مناسبت دومین سالگرد امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط موسوم به توافق ابراهیم، همایشی در فلسطین اشغالی برگزار شود، اما این همایش لغو شده است.

این روزنامه اشاره کرد که عیساوی فریج وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی علت لغو این همایش را مخالفت نمایندگان کشورهای عربی با حضور در آن به علت همزمان شدن با انتخابات کنست رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه گزارش داد که نمایندگان کشورهای عربی که به این همایش دعوت شده بودند، اعلام کرده‌اند که این نگرانی وجود دارد که مشارکت آنان در این همایش، نوعی دخالت در کارزار انتخاباتی رژیم صهیونیستی قلمداد شود و بر همین اساس، این رژیم اقدام به لغو این همایش کرده است.

فریج اظهار داشت که وزارت همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در نظر دارد پس از انتخابات کنست همایشی دیگر در این زمینه برگزار کند.

هدف از برگزاری این همایش که نمایندگان کشورهای امارات، بحرین، مراکش و سودان به آن دعوت شده بودند، ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، اما اکنون این همایش قبل از برگزاری لغو شده است.

همزمان در آستانه دومین سالگرد امضای توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی گفته است که این توافق به اهداف موردنظر امضا کنندگان نرسید و در حالی که صهیونیست‌ها انتظار سرمایه گذاری کلان اعراب اماراتی در تل آویو پس از امضای توافق را داشتند، اما در عمل جریان سرمایه از مناطق اشغالی به سمت دوبی و ابوظبی شکل گرفت و نوعی جریان ناهماهنگ و به ضرر صهیونیست‌ها ایجاد شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا