ورزش

اصرار درست گل‌محمدی و بسته شدن بهانه‌ها/آمارها همه چیز داشت جز گل

تحلیلی بر بازی اول سرخ‌ها؛

پرسپولیس در دیداری کاملا یکطرفه مقابل ذوب آهن نتوانست به گل برسد تا خیلی زود مشکلی که یحیی گل محمدی ماه هاست به آن اعتراض دارد، عیان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نخست پرسپولیس در بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر مقابل ذوب آهن اصفهان بدون اینکه گلی رد و بدل شود به پایان رسید تا سهم هر یک تنها یک امتیاز باشد.

تقسیم امتیازات در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان در حالی اتفاق افتاد که آمار پایانی بازی نشان از برتری قاطع میهمان داشت اما سرخپوشان پایتخت نتوانستند از همین ابتدا فرصت به دست آمده برای ایجاد فاصله با سایر رقیبان را ایجاد کنند.

پاس بازی!

اگر قرار بود برای فوتبال اسم دیگری انتخاب کرد می‌توانستیم به راحتی آن را «پاس بازی» بگذاریم. پرسپولیس در عملکردی استثنایی و طبق آماری که سایت متریکا منتشر کرد ۶۳۸ پاس بین بازیکنان خود رد و بدل کرد که سهم پاس‌های صحیح به ۸۶ درصد رسید.

بازیکنان پرسپولیس در روزی که سرمربی خود را به دلیل محرومیت انضباطی روی نیمکت نداشتند توانستند آماری از پاس کاری را ثبت کنند که در مدت زمان دو فصل و نیم گذشته با هدایت یحیی گل محمدی کمتر از ۱۰ بازی به آن رسیده بودند.

خریدهای مرغوب

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی و سعید صادقی خریدهای تابستانی پرسپولیس بودند که در ترکیب اصلی حضور داشتند. در ادامه نیز محمد مهدی احمدی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند تا در کنار سایر بازیکنان تیم نمره قبولی بگیرند. اسماعیلی فر بارها با شوت‌های از راه دور و حضور به در محوطه جریمه ذوب آهن نشان داد قرار است وینگری پر دردسر برای رقیبان پرسپولیس در جناح راست باشد.

گولسیانی نیز در دیداری که محرومیت مرتضی پورعلی گنجی وجود داشت به خوبی توانست دفاع پرسپولیس را کنار فرشاد فرجی پوشش دهد. عملکرد تحسین برانگیز سعید صادقی نیز در ارسال پاس‌های کوتاه باعث سردرگمی هافبک‌های ذوب آهن شد تا خیال گل محمدی بابت ترکیب خط میانی با حضور او و نفراتی همچون رفیعی، سرلک و ترابی و کامیابی نیا راحت شود.

تصویرِ صدای اعتراض یحیی دیده شد!

سرمربی پرسپولیس از ابتدای نقل و انتقالات ابتدای فصل خواستار جذب مهاجم با کیفیت شد اما رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از اینکه در جذب گزینه‌های داخلی ناموفق بود سراغ خارجی‌ها رفت تا وقت زیادی را صرف جذب آنها کند. همین موضوع بارها صدای اعتراض سرمربی پرسپولیس را در آورد تا هواداران نیز به جمع معترضان اضافه شود.

درویش دقیقاً همزمان با بازی نخست پرسپولیس در لیگ برتر یورگن لوکادیا را به تهران آورد تا مهاجم نامدار فصل گذشته آیندهوون هلند در جمع بازیکنان این تیم حاضر شود اما نبود او در جریان همین یک بازی هم کاملاً مشهود بود.

مهدی عبدی موقعیت گلزنی پرسپولیس را دو بار از دست داد و شیرزود تمیروف نیز با حضور ۲۱ دقیقه‌ای هیچ تأثیر مطلوبی نگذاشت تا پرسپولیس با پنج موقعیت گلزنی بدون اینکه تور دروازه میزبان اصفهانی را بلرزاند به تهران بازگردد.

اصرار درست گل‌محمدی و بسته شدن بهانه‌ها/آمارها همه چیز داشت جز گل

آدم‌های جدید برای افکار فنی جدید

کریم باقری تنها بازمانده از دستیاران سه سال گذشته یحیی گل محمدی در پرسپولیس است. شیوه نسبتاً متفاوت در بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن نشان داد «پپه لوسادا» و «اوسمار وی یرا» به خوبی توانسته‌اند افکار فنی سرمربی پرسپولیس را تحت تأثیر قرار دهند تا پرسپولیس شیوه تهاجمی داشته باشد و امنیت کلین شیت برای علیرضا بیرانوند را در خط دفاعی نیز برقرار کند.

بهانه گرفته شد

حالا لوکادیا وارد جمع سرخپوشان پایتخت شده است تا بهانه نداشتن مهاجم از گل محمدی گرفته شود. پرسپولیس برای بازگشت جام به ویترین افتخارات خود نیاز به بردهای متوالی دارد و حالا باید منتظر ماند تا قواره این تیم در ادامه رقابت‌های لیگ برتر کامل‌تر شده و مشگل گلزنی برطرف شود تا امتیازات را به راحتی کسب کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا