ورزش

بسحاق: چه من سرمربی تیم ملی باشم یا مقانلو، هدف‌مان یکسان است/ صحبت‌هایم علیه عسکری اشتباه بود

سرمربی تیم تکواندو امید گفت: هدف من و بیژن مقانلو یکسان است و هر کسی که سرمربی تیم ملی برای مسابقات جهانی انتخاب شود نفر دیگر به او کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های تکواندو همبستگی کشورهای اسلامی در رشته تکواندو روز جمعه(21 مردادماه) در قونیه به پایان رسید و تیم تکواندو مردان ایران از 8 فرصت کسب  مدال با کسب 4 مدال طلا و 3 مدال برنز به کار خود پایان داد.

پس از پایان این رقابت‌ها، علی محمد بسحاق سرمربی تیم امید که به نمایندگی از تکواندو ایران با ترکیبی از بازیکنان امید و تیم ملی بزرگسالان در مسابقات حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سطح فنی این مسابقات اظهار داشت: حدود 40 کشور از جمله ازبکستان و ترکیه به عنوان قهرمان آسیا و اروپا حضور داشتند. نفرات رنکینگ‌دار و قهرمانان جهان کشورهای نیجر، تونس و کشورهای دیگر نیز به مسابقات آمده بودند و خدا را شکر ما نیز تیم جوان و با انگیزه‌ای داشتیم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد ملی‌پوشان گفت: 50 تا 60 درصد ترکیب تیم در این مسابقات بعد از حضور در تورنمنت کره‌جنوبی، دومین تورنمنت خود را پشت سر می‌گذاشتند. از همه مهمتر اینکه تمام هدف من این بود که یک تیم داشته باشم. در گذشته چون مربی تیم ملی بودم و سرمربی تمام موارد را دیکته می‌کند در این زمزمه تاثیر لازم را نداشتم، اما خدا را شکر همدلی و تیم بودن را در این مسابقات حس کردم.

بسحاق تاکید کرد: وقتی یکی از بچه‌های ما به زمین می‌رفت، انگار 7 نفر دیگر نیز داخل زمین هستند و از هم حمایت می‌کردند. موضوعی که در سالیان گذشته اصلاً نداشتیم و همیشه بچه‌های ما به صورت پراکنده در سالن حاضر می‌شدند و برخی نیز در حال عکس گرفتن و بازی با موبایل بودند. در این مسابقات دختران و  پسران ما یک تیم بودند و به هم کمک می‌کردند و این یکی از نکات مثبتی بود که باعث شد نتایج خوبی را بگیریم.

سرمربی تیم امید تکواندو در خصوص عدم کسب مدال در یک وزن گفت: قبل از مسابقات عنوان کرده بودم که هر 8 بازیکن ما امید مدال دارند، اما چون تکواندو ورزشی رکوردی نیست، نوع مدال‌ها را مشخص نکردم. دانیال بزرگی نیز در این مسابقات به اولگبک رشیداوف قهرمان المپیک توکیو باخت که واقعاً تکواندوکار خوبی است.

بسحاق در ادامه تصریح کرد: مطمئن باشید با آنالیز رشیداوف حتماً در یک یا دو رویداد آینده بازیکنان ما او را شکست خواهند داد. همانطوری که در گذشته می‌گفتند دای هون لی شکست‌ناپذیر است و من اعتقاد داشتم میرهاشم حسینی او را شکست خواهد داد و این اتفاق نیز در گرندپری رم افتاد. البته با وجود قدرتمند بودن تکواندوکار ازبک، بزرگی نیز کم تجربه و جوانان بود، اما بسیار باانگیزه است و اگر در طرف مقابل جدول قرار داشت حتماً فینالیست می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از تکواندوکاران فراتر از انتظار او ظاهر شد، گفت: با توجه به سوابق امیرمحمد بخشی از او انتظار داشتیم، اما هر سه تکواندوکار دیگر فراتر از انتظار ظاهر شدند. البته علی احمدی با شکست سه قهرمان المپیک و جهان بسیار از فراتر انتظار ظاهر شد و باورم نمی‌شد علی بتواند آنقدر با جسارت و تمرکز جلوی این حریفان ظاهر شود. احمدی در ابتدا نیکتا قهرمان سابق جهان را برد و در ادامه بازیکن ترکیه که رنکینگ نخست گرندپری و مدال طلای آخرین گرندپری را مغلوب کرد و در نهایت حریف اردنی نیز بسیار قدرتمند بود که احمدی او را نیز شکست داد و فراتر از انتظار ظاهر شد.   

بسحاق در پاسخ به این سوال که با کسب دو مدال طلای سنگین وزن می‌توان امیدوار به حل مشکلات تکواندو ایران در سنگین وزن بود، تاکید کرد: قطعاً همینطور است و رنکینگ احمدی و نادعلیان در حال نزدیک شدن به نفرات گرندپری است و می‌توانند در گرندپری شرکت کنند. علی نجفی نیز بازیکن بسیار خوبی است و او نیز می‌تواند به جمع این نفرات اضافه شود.

وی در پاسخ به این سوال که قبول دارد با وجود نتایج خوب مسابقات کشورهای اسلامی نباید خودمان را نسبت به فاصله ایجاد شده با تکواندو روز دنیا فریب داد، گفت: هنوز خیلی خیلی کار داریم. تیم ما جوان و با انگیزه‌ای بود و باید خیلی روی این بازیکنان کار شود. در کنار بحث‌های فنی، تمرینی و روحی و روانی باید امکانات نیز در اختیار ما قرار داده شود که بچه‌ها بتوانند به تورنمنت‌های مختلف بروند. یک تورنمنت مصادف با 10 مرحله اردو است و حضور در تورنمنت باعث شناخت اشکالات و برطرف شدن آنها خواهد شد. چه امکانات در اختیار من یا مقانلو باشد و بتوانیم به رویدادهای مختلف اعزام شویم، انشالله دوباره به روزهای اوج خود باز می‌گردیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو امید راجع به اینکه به نظر می‌رسد بازیکنان ما به خوبی با قوانین جدید وفق پیدا کردند، تصریح کرد: تغییر قوانین برای همه کشورها یکسان است، اما خیلی زود با این قوانین به روز شدیم و بر اساس قوانین جدید کار کردیم. البته قوانین جدید ایرادات زیادی دارد و دست داور برای از دور خارج کردن یک بازیکن بسیار باز است. دو نفر از دختران ما به خاطر اشتباهات داوری مغلوب تکواندوکاران ترکیه شدند. فکر می‌کنم در آینده حداقل 40 درصد این قوانین تغییر خواهد کرد.

بسحاق در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی از میان او و مقانلو گفت: هدف من و مقانلو یکی است و هدف ما خدمت به کشورمان و بالا بردن پرچم ایران است. هیچ فرقی نمی‌کند و چه من باشم یا مقانلو، هدف‌مان مشترک است. هر تصمیمی فدراسیون و کمیته فنی بگیرد به آن احترام می‌گذاریم. اگر من انتخاب شوم، قطعاً مقانلو به من کمک خواهد کرد و اگر مقانلو نیز انتخاب شود، من به او کمک خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که عدم انتخابش باعث ناراحتی او نخواهد شد، تصریح کرد: اصلاً اینطور نیست و  منافع ملی را به هر چیزی ترجیح می‌دهم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص پیام تبریک فریبرز عسکری در فضای مجازی تاکید کرد: نزدیک 10 سال کنار فریبرز عسکری کار کردم و مربی بسیار توانمند و با دانشی است. در مقطعی بنا به شرایط روحی و روانی که فدراسیون تکواندو برای من ایجاد کرد، مصاحبه‌ای علیه او انجام دادم که در آن مقطع بیان آن صحبت‌ها درست نبود.

بسحاق در پاسخ به این سوال که برای رفع کدورت‌های حاضر است پیش قدم شود و به دیدار عسکری برود، گفت: صدر صد حاضر به آن کار هستم. فریبرز عسکری مانند برادر من است و همیشه نیز دوست‌دار او هستم. عسکری از مربیان توانمند و از قهرمانان بسیار خوب و نامی کشور بودند.

 

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا