جامعه

مسابقات ورزشی یک کارگاه بزرگ تربیتی است

ستاری فرد در افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان مطرح کرد؛

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات ورزشی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی هم می‌تواند به تحقق ساحت اجتماعی یعنی جامعه پذیری دانش‌آموزی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق ستاری فرد در افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور در رشته دوومیدانی و شطرنج که به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و آرزوی قبولی عزاداری‌ها اظهار کرد: یاد و خاطره تمام شهدای گرانقدر، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید شمسی پور و شهید مظلوم و حبیب حرم سردار شهید همدانی را گرامی می‌دارم.

وی ضمن قدردانی از میزبانی خوب و ارزشمند استان چهارمحال و بختیاری افزود: این استان سراسر فخر و مباهات در همه عرصه‌های ملی و انقلاب اسلامی پیشران بوده است.

ستاری فرد اضافه کرد: از مدیرکل استان نیز تشکر می‌کنم از مجموعه معاونان ایشان در معاونت تربیت بدنی و سلامت قدردانی می‌کنم همچنین از مجموعه همکارانم در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و هیأت‌های ورزشی تشکر می‌کنم که با برگزاری این مسابقات رنگ و بو و شور و نشاط جدیدی را به محیط تعلیم و تربیت تزریق کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز اگر سیاست آموزش و پرورش و وزیر تربیت تمام ساحتی است، ساحت زیستی و بدنی هم به عنوان یکی از ساحت‌های شش گانه و پیشران سایر ساحت‌ها محل توجه است. از این جهت از وزیر آموزش و پرورش هرچند در برنامه حضور ندارند به واسطه حمایت‌های بی دریغشان نسبت به حوزه تربیت بدنی و تحقق ساحت زیستی و بدنی و پشتیبانی از ورزش دانش‌آموزی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان بعد از وقفه ۳ ساله با همت معلمان تربیت بدنی و سلامت به عنوان افسران پیشرفت نظام ورزش کشور از سر گرفته شد این را به فال نیک می‌گیریم و خدا را شاکر هستیم که این مسابقات باعث این هیجان در بین جامعه بزرگ دانش‌آموزی و نظام تعلیم و تربیت شد.

ستاری فرد افزود: از طرفی مسابقات ورزشی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی هم می‌تواند به تحقق ساحت اجتماعی یعنی جامعه پذیری دانش‌آموزی کمک کند و هم می‌تواند به تحقق ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی کمک کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز اگر آموزش و پرورش مسابقات ورزشی را به عنوان یکی از پیشران‌های تعلیم و تربیت مورد توجه قرار داده از این جهت است که ورزش اساساً می‌تواند به عنوان مقدمه تربیت و سلامت نقش مهمی ایفا کند. وزیر آموزش و پرورش نیز تاکید دارند که مقدمه واجب، واجب است لذا ورزش مقدمه سلامت جسمی، روانی و روحی دانش‌آموزان است تربیت بدنی مقدمه تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.

ستاری فرد افزود: مسابقات ورزشی به عنوان یک کارگاه بزرگ تربیتی امروز مورد توجه قرار دارد اگر به دنبال هویت بخشی و اعتلای هویت ملی از طریق ورزش هستیم باید به ورزش دانش‌آموزی به عنوان پایه و مهم‌ترین رکن ورزش کشور توجه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از وزارت ورزش و جوانان و همکاری مجموعه معاونان وزارت ورزش برای توجه خاص به ورزش دانش‌آموزی تشکر می‌کنم از وزیر آموزش و پرورش تشکر خاص دارم اگر امروز گنجینه‌های آموزش و پرورش مورد توجه وزارت ورزش است از جمله انتخاب معلمان تربیت بدنی در بالاترین سطوح حکمرانی ورزش و جوانان قرار دارد به واسطه نقش آفرینی حوزه تعلیم و تربیت در تحقق اهداف حکمرانی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین و اثرگذارترین سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی را در اختیار دارد گفت: بسیاری از معلمان تربیت بدنی در عرصه‌های مختلف ورزشی نقش آفرینی جدی دارند در مسابقات بین المللی شاهدیم دانش‌آموزان و معلمان تربیت بدنی افتخار آفرین می‌شوند.

ستاری فرد ادامه داد: این دانش‌آموزان امروز برای کشور هویت آفرین هستند لذا برگزاری مسابقات ورزش دانش‌آموزی و توسعه و تقویت این مسابقات در سطوح و رشته‌های مختلف می‌تواند به استعدادیابی و شکوفایی استعدادها و معرفی آنان به ورزش کشور کمک کند.

ستاری فرد با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش توسعه ورزش قهرمانی به تنهایی نیست؛ گفت: توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دل اجرای رویدادهای مختلف در سطوح مدرسه‌ای، ملی، منطقه‌ای، استانی و بین المللی را در دستور کار داریم و به رشد ورزش در ابعاد ۴ گانه کمک خواهیم کرد.

ستاری فرد بیان کرد: تلاش داریم با حمایت وزیر و سازمان برنامه و بودجه سایر رشته‌های ورزشی دانش‌آموزان مانند ورزش‌های گروهی، ملی، بومی و محلی را مورد توجه قرار دهیم و در طول سال تحصیلی با برنامه ریزی مدون مسابقات ورزشی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات با رویکرد تربیتی و فرهنگی دنبال می‌شود برگزاری برنامه‌های تربیتی فرهنگی نشان دهنده توجه خاص ما به رویکردهای تربیتی فرهنگی است تحصیل، تهذیب و ورزش برگرفته از منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار ما در معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: تشکر ویژه از برادر ارزشمندم حاج احمد راستینه دارم که همیشه همراه و یاور ورزش کشور به ویژه ورزش دانش‌آموزی بوده‌اند نماینده مردمی و فهیم مردم این استان حقیقتاً در این مدت ورزش دانش‌آموزی را مورد حمایت قرار دادند که از همراهی ایشان سپاسگزارم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا