بین الملل

اعلام آمادگی چین برای تقویت همکاری با افغانستان

برای تقویت همکاری با افغانستان" class="mauto block">

وزارت خارجه چین از آمادگی پکن برای تقویت همکاری‌ها با کابل در زمینه‌های مختلف خبر داد.


به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه چین در اولین سالگرد تسلط طالبان بر افغانستان با تاکید بر آمادگی پکن برای تقویت همکاری‌ها با کابل در زمینه‌های مختلف گفت که افغانستان هنوز مرحله حساس گذار از هرج و مرج به نظم را پشت سر می‌گذارد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «یک سال پیش آمریکا نیروهای خود را خیلی سریع از افغانستان خارج کرد و هرج و مرج را برای مردم این کشور به جا گذاشت، اما در عین حال مردم افغانستان فرصتی تاریخی یافته‌اند تا سرنوشت و آینده کشور را به دست گیرند».

در ادامه این بیانیه تاکید شده است:‌«در یک سال گذشته، به لطف تلاش‌های مشترک جامعه جهانی و دولت موقت افغانستان، این کشور توانست از سیل گسترده مهاجران جلوگیری کند و نظم اجتماعی و وضعیت امنیتی در داخل را به تدریج بهبود دهد».

وزارت خارجه چین اعلام کرد: «از سوی دیگر، وضعیت اقتصادی در افغانستان همچنان دشوار است، خطر تروریسم تا نابودی کامل فاصله دارد، مدیریت عمومی نیاز به بهبود دارد و افغانستان همچنان در مرحله حساس گذار از هرج و مرج به یک نظام است».

در این بیانیه تاکید شده است که بدون توجه به مسائل موجود، چین در یک دوره طولانی از بازسازی افغانستان به طور فعال حمایت کرده است و همکاری تجاری بین پکن و کابل منافع ملموسی را برای مردم دو کشور به همراه دارد.

وزارت خارجه چین تاکید کرده است: «ما آمادگی داریم تا به تقویت همکاری‌های اقتصادی با افغانستان در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، اقتصاد، ترانسپورت، زراعت و انرژی ادامه دهیم».

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا