سیاسی

سیاست خارجی خود را به هیچ بلوکی گره نخواهیم زد/ تعامل را در چارچوب سیاست خارجی متوازن می‌دانیم

امیرعبداللهیان:

وزیر امور خارجه گفت: به هیچ وجه سیاست خارجی خود را به هیچ بلوکی گره نخواهیم زد. نه سیاست خارجی را به غرب و نه شرق نه به روسیه، چین، فرانسه و انگلیس، بلکه سیاست خارجی را به منافع ملی گره می‌زنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست گرامیداشت «روز خبرنگار» گفت: در نگاه به آسیا با پایبندی به استقلال سیاسی و متعهد بودن به سیاست نه شرقی نه غربی و هیچ وقت کسی بنا ندارد از خط قرمز و استقلال سیاسی کشور عبور کند. به هیچ وجه سیاست خارجی خود را به هیچ بلوکی گره نخواهیم زد. نه سیاست خارجی را به غرب و نه شرق نه به  روسیه، چین، فرانسه و انگلیس، بلکه سیاست خارجی را به منافع ملی گره می‌زنیم. منفعت ملی در هر جای جهان باشد دنبال می‌کنیم ولی به نگاه‌های متعارضی که در داخل کشور در خصوص نوع تعامل و رویکرد کشور در حوزه دیپلماسی وجود دارد احترام می‌گذاریم. به صراحت تعامل را در چارچوب سیاست خارجی متوازن می‌دانیم.

وزیر امور خارجه گفت: همه اروپا را سه کشور عضو برجام ندیدیم. در حوزه‌های دیگر توانستیم همکاری با اروپا را تا حدی پیش ببریم که برخی شرکت‌های اروپایی در ایران اقدام به فعالیت کردند. دیپلماسی اقتصادی ۴۰ درصدی در برنامه‌های وزارت خارجه را تیم همکاران من به صورت جدی دنبال کردند. شورای عالی را هر ۱۵ روز یک بار در وزارت خارجه داریم و همه وزارتخانه‌ها در این زمینه فعال هستند.

وی ادامه داد: از ۳۷ درصد تا ۵۷۰ درصد حجم تبادل تجاری ما افزایش یافته است. دولت کشور را به برجام گره نخواهد زد، حتی اگر فردا برجام به نتیجه رسید و حتی اگر خوب و به درستی کار کرد تحریم‌های ثانویه برداشته شده و تحریم‌های اولیه پابرجاست. بی اثر کردن تحریم‌های اولیه را باید دنبال کنیم.

 


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا