سیاسی

منادی: در حال بازسازی و تقویت قانون وزارت علوم هستیم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که در راستای برقراری عدالت آموزشی در موضوع کنکور قرار شده که از مهر ماه امسال دبیرستان البرز برای ۱۲۶۰ مدرسه شبانه روزی کلاس‌های آمادگی کنکور برگزار کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا منادی در نخستین هم اندیشی اندیشکده‌های حکمرانی و قانوگذاری استان‌ها گفت: یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب شفافیت است. با توجه به وجود پررنگ رسانه‌ها در دنیا شفافیت موضوع مهمی است که نمونه‌های تاثیر رسانه‌ها را در کشورهای مختلف و در موضوعات گوناگون دیده‌ایم. در کشور ما هم باید مسئولان در سه قوه متوجه باشند که مردم از طریق رسانه‌ها لحظه به لحظه از اتفاقا مطلع می‌شوند. پس برای داشتن حکمرانی خوب باید شفافیت را جدی بگیریم. در این راستا مجلس قدم‌هایی را برداشته است.
وی یکپارچگی را موضوع بسیار مهمی در داشتن حکمرانی خوب عنوان و اظهار کرد: باید به گونه‌ای شرایط را مدیریت کنیم که مردم راضی باشند. هر چه اعتماد مردم به حکومت‌ها کم شود آن حکومت رو به زوال می‌رود و باید این را همه بدانیم.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته روسای کمیسیون‌های مجلس و اعضای هیات رئیسه با اعضای هیات دولت، گفت:‌ در این جلسه آقای قالیباف بر این نکته تاکید داشت که حق نداریم کاری که به ما می‌سپارند را به دیگران بسپاریم. ما در مجلس به دنبال این هستیم که همه در کشور پای کار آیند و احساس مسئولیت قوی داشته باشند. در همین راستا ما از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
منادی با اشاره به تصویب همسان سازی حقوق اساتید وزارت علوم با وزارت بهداشت گفت: این باعث افزایش حقوق ۳۰ درصد اساتید شد. هدف ما این بود که ضمن تامین معیشت اساتید جلوی خروج آنها از کشور را بگیریم. پس هم افزایش حقوق و هم جلوی خروج آنها مد نظر ماست.
وی با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی معلمان، گفت: ما در این باره یکپارچگی و حمایت از معلمان را مد نظر داشتیم. چون در ۱۰۰ سال شکل گیری آموزش و پرورش برای معلمان هیچ گونه رتبه و منزلتی قائل نبودیم. بدان معنا که رقابت به عنوان مهمترین عنصر در توسعه و رشد مجموعه آموزش و پرورش وجود نداشت. معلم همچون یک کارمند حقوق می‌گرفت. در حالیکه کار معلم بسیار سخت است. ما با رتبه بندی معلمان و لحاظ کردن چند آیتم نظام پرداخت معلمان را تغییر دادیم که قرار است از ۲۶ خرداد اجرایی شود. دولت علی الحساب ۹۰۰۰ میلیارد تومان به معلمان می‌دهد که هم معیشت و منزلت آنها مد نظر است.
وی یادآور شد: با اجرای قانون رتبه بندی معلمان، معلم می‌داند که بعد از چند سال یک رتبه می‌گیرد. البته منوط به اینکه یک سری شاخص‌ها را رعایت کند از جمله اینکه نظر اولیاء درباره معلم هم موثر است. معلم می‌داند بعد از طی مدتی و با گرفتن شش رتبه به خروجی استاد معلمی می‌رسد که نتیجه آن افزایش کیفیت کار است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما به زنجیره تولید علم توجه کردیم، گفت: از زمانیکه بچه به دنیا می‌آید توسط خانواده آموزش داده می‌شود تا به زمان ورود به مهد کودک برسد. تا قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مهدکودک‌ها تحت نظر بهزیستی بودند که ما به زودی تصویب می‌کنیم زیر نظر آموزش و پرورش باشند. سپس موضوع آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها است و بعد از آن شرکت‌های دانش بنیان مطرح می شود. این همان تولید علم و سپس تجاری سازی است. ما در موضوع شرکت‌های دانش بنیان هم قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کردیم.
منادی با بیان اینکه در حال بازسازی و تقویت قانون وزارت علوم هستیم، به موضوع مشکلات موجود درباره کنکور اشاره کرد و افزود: ما درباره عدالت آموزشی در کنکور برنامه داریم. در همین راستا قرار است دبیرستان البرز همان دوره‌هایی که برای دانش آموزان خود برگزار می‌کند به صورت آنلاین برای ۱۲۶۰ مدرسه شبانه روزی هم برگزار کند. این کار از مهر ماه انجام می‌شود تا این دانش آموزان هم قدرت رقابت را داشته باشند. ما در مجلس نگرش حکیمانه، عاقلانه و عالمانه داریم اما به حضور شما در اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری در استان‌های مختلف هم نیاز داریم.
وی در پایان گفت: محور کلی جلسه روز گذشته دولت و مجلس معیشت مردم بود که تصمیمات خوبی گرفته شده و به زودی اخبار خوبی به مردم می‌رسد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا