شهرستان ها

بوشهری‌ها ۵۳ موکب در کشور عراق راه‌اندازی می‌کنند

بوشهر- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: برای ایام اربعین امسال، اهالی استان بوشهر ۵۳ موکب در کشور عراق راه‌اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مطاف عصر دوشنبه در همایش مشترک مسئولان توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مدیران اجرایی موکب‌های اربعین حسینی استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل بیت دارند و در مناسبت‌های مختلف شاهد این مهم هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی نیز فعالیت‌های موکب داران استان بوشهر تعطیل نشد و در زمینه کمک به افراد نیازمند و بی‌بضاعت فعال شدند و در روزهای مختلفی نیز به کمک سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان پرداختند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به تهیه و توزیع امکانات لازم در عرصه مقابله با کرونا توسط موکب‌داران خاطرنشان کرد: موکب‌داران همچنین تجهیزات آموزشی دانش‌آموزان از جمله تبلت تهیه و تحویل افراد بی‌بضاعت دادند.

وی بیان کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین ۹۴ موکب توسط اهالی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود که ۵۳ موکب در کشور عراق، هفت موکب در مرز شلمچه و ۳۴ موکب در داخل کشور راه‌اندازی می‌شود.

مطاف از استقرار ۳۴ موکب در کربلا خبر داد و اضافه کرد: چهار موکب در شهر نجف اشرف و ۱۶ موکب در مسیر پیاده‌روی بین نجف شرف تا کربلا به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا