شهرستان ها

مرمت قلعه بابک با جدیت دنبال می‌شود

تبریز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم عملیات مرمت و استحکام بخشی قلعه تاریخی بابک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه قلعه تاریخی بابک از جمله مقاصد مهم گردشگری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، ساماندهی و حفاظت از این بنای تاریخی فاخر به صورت مستمر تحت نظارت متخصصان حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اتمام فاز یک پروژه نیرو رسانی به قلعه تاریخی بابک و در ادامه عملیات مرمتی و حفاظتی، طی اقدامات جدید مرمت و استحکام‌بخشی، پی و دیوارها ساماندهی و بهسازی کف فرش و پله‌های مسیر و همچنین پوشش سقف قسمت تالار در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

حمزه زاده با اشاره به اینکه عملیات مرمت و حفاظت از قلعه تاریخی بابک یکی از پروژه‌های بلندمدت استان است، یادآور شد: این عملیات به صورت مستمر توسط متخصصان میراث فرهنگی استان انجام می‌پذیرد که در اجرای آن همراهی و همکاری گردشگران برای پیشبرد این هدف مهم ضروری است.

قلعه بابک در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری در فاصله ۳ کیلومتری شهرستان کلیبر و ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است که از جاذبه‌های تاریخی بسیار ارزشمند آذربایجان شرقی برای گردشگران محسوب می‌شود.

این قلعه تاریخی به تاریخ ۲۵ اسفند سال ۱۳۴۵ با شماره ۶۲۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا