بین الملل

اعلام همبستگی شخصیت‌های لبنانی با ملت بحرین


همایش همبستگی با ملت بحرین در بیروت برگزار شد و در آن شخصیت‌های لبنانی سرکوبگری رژیم آل خلیفه و آشکارسازی روابط آن با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین شامگاه دوشنبه نشستی را با عنوان همایش همبستگی به مناسبت یازدهمین سالروز آغاز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در مرکز فرهنگی بیروت در منطقه ضاحیه برگزار کرد.

به نوشته «العهد»، شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در این نشست، گفت: ما دیدار مضحکی که قرار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پادشاه بحرین داشته باشد، رد می‌کنیم.

او تاکید کرد: ما ملت بحرین مدافع آرمان فلسطین باقی خواهیم ماند و هیچ گونه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را قبول نداریم.

«محمود قماطی» عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان نیز تاکید کرد: مقامات بحرین کارشان به جایی رسیده که از شهروندانشان سلب تابعیت می‌کنند آن هم فقط به این دلیل که حقوق خود را از رژیم حاکم می‌خواهند رژیمی که به مردمی از خارج کشور تابعیت می‌دهد تا بافت جمعیتی بحرین را تغییر دهد.

قماطی گفت: ملت بحرین خواهان اصلاح و دستیابی به برخی مطالبات برحق خود هستند اما با ظلم مواجه شده‌اند.

شیخ «ماهر حمود»، رئیس انجمن علمای مقاومت نیز در این مراسم تاکید کرد: ما یا باید حامی مقاومت، آزادسازی، آرمان فلسطین و حقوق ملت‌ها باشیم یا با سرکوبگری،  ظلم و تحقیر، زندان و عادی‌سازی باشیم.

او با بیان اینکه مساله بحرین جدا از مسائل امت اسلامی نیست، تاکید کرد: ما مدافع قضیه بحرین، شیخ علی سلمان و شیخ عیسی قاسم و صداقت و حقوق آنها هستیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا