سیاسی

تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل‌زده استان فارس

ایسنا/فارس نماینده شهرستان‌های داراب و زرین دشت از تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار به مناطق سیل‌زده فارس خبر داد.

محمدجواد عسکری در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: طی پیگیری‌های انجام شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مرحله اول هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب ماده ۱۷ قانون مدیدیت بحران کشور به مناطق سیل‌زده استان فارس تعلق گرفته است.
او گفت: متاسفانه در سامانه بارشی اخیر بسیاری از استان‌های کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل مربوط به زیرساخت‌های عمرانی و بخش کشاورزی دچار آسیب جدی شدند.
عسکری همچنین با اشاره به بازدید اخیر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق‌ سیل‌زده فارس، خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای میدانی انجام شده توسط مقامات مسئول و دستگاههای امدادرسان نظیر جمعیت هلال‌احمر و بسیج و سپاه در شهرستان‌های مختلف فارس از جمله داراب، سرچهان، خرم‌بید، بختگان، بوانات و دیگر شهرها، مقرر شد در راستای حمایت و کاهش بخشی از آسیب‌ها به میزان مورد نیاز بودجه و اعتبارات لازم به این مناطق‌ اختصاص پیدا کند.
عسکری افزود: متأسفانه علی‌رغم حجم قابل توجهی از میزان خسارات وارده و درخواست‌های متعدد که این استان در زمینه تخصیص اعتبارات اعلام کرده بود اما این درخواست‌ها علی‌رغم درنظرگرفتن اعتبارات لازم توسط وزارت کشور توسط سازمان برنامه و بودجه به دلائل نامعلوم و غیرقابل توجیه اختصاص پیدا نکرد که با واکنش اجتماعی مردم فارس مواجه شد.
او ادامه داد: بر اساس دیدار اخیر و پیگیری‌هایی که عصر دوشنبه ۲۴ مرداد با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم به منظور جبران خسارات ناشی از سیل و آبگرفتگی شدید در شهرستان‌های فارس در راستای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و استناد به ماده ۱۷ قانون مدیدیت بحران کشور در قالب تنخواه‌گردان به میزان هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص گرفت‌.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس خاطرنشان کرد: در ادامه تلاش داریم تا با برآورد دقیق میزان خسارات وارده بتوانیم اعتبار مناسبی به منظور کاهش این آسیب‌ها برای استان فارس جذب کنیم‌.
عسکری گفت: همچنین به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به میزان ده هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر هم در روزهای آتی در اختیار وزارت کشور به منظور جبران خسارات مناطق سیل‌زده کل کشور قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا