شهرستان ها

خبرنگاران باید مرز بین مطالبه گری و تخریب را رعایت کنند

ارومیه – فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت تقویت مطالبه گری رسانه‌ها، گفت: خبرنگاران باید مرز بین مطالبه‌گری و تخریب را رعایت و در مسیر توسعه قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حبیب شهسواری عصر دوشنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان، خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه استان آذربایجان غربی افزود: رسانه‌ها باید توجه کنند که مخرج مشترک مطالبه‌گری آنان با رسانه‌های معاند می‌تواند به جامعه آسیب وارد کند و لازم است در این راستا هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تقارن روز خبرنگار امسال با عاشورای حسینی عظمت کار پیام‌رسان بزرگ کربلا را برای همه بیشتر نمایان کرد، ادامه داد: شاکله و شاخصه اصلی خبرنگاری، پیام آوری و انعکاس مسائل و مشکلات مردم به متولیان امور است.

سردار شهسواری اظهار کرد: امروز باید افتخار کنیم که الگوی بزرگی همچون حضرت زینب (س) داریم که نقش مهمی در رسوا کردن حکومت فاسد یزید در آن جو خفقان بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش فاخر و ارزشمندی در روشنگری جامعه بر عهده دارند، یادآور شد: اصحاب رسانه باید همگام با سبک‌های نوین ارتباطی در جهان رشد کرده و در مسیر ائتلای نظام اسلامی قلم‌فرسایی کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رسانه‌های انقلاب باید روایت اول و صحیح را در وقایع مختلف داشته باشند گفت: خبرنگاران به عنوان سربازان جهاد تبیین در صف اول جهاد نرم با دشمن قرار دارند و لازم است به لوازم این جهاد مجهز شوند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در ادامه تاکید کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید در روایت‌ها راوی اول باشیم و دست پیش را از رسانه‌های معاند بگیریم و جامعه را از آفت روایت‌های غلط و وارونه دشمن بیمه کنیم.

آذربایجان غربی امن ترین استان کشور است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در بخش دیگری با اعلام اینکه آذربایجان‌غربی امن ترین استان کشور است، گفت: امنیت موجود در این استان نتیجه همدلی و همکاری جمعیت ۳.۵ میلیون نفری مردم و مسؤولان است.

وی با بیان اینکه حضور شخص رئیس جمهور در مناطق صفر مرزی آذربایجان‌غربی نشانگر اوج اقتدار و امنیت مرزها بود، تاکید کرد: فهم و شعور مردم آذربایجان‌غربی امنیت موجود را رقم زده است.

سردار شهسواری در رابطه با این سفر اخیر ادامه داد: این سفر درست همزمان با اصلاح بزرگ اقتصادی در کشور انجام شد و نشان داد حتی در شرایط حساس نیز آذربایجان‌غربی از امنیت کافی برخوردار است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: سپاه وابسته به هیچ جریان سیاسی نیست و پای ارزش‌های کشور و مردم ایستاده است.

وی یادآور شد: دایره محبت سپاه به اندازه سرزمین جمهوری اسلامی است و در قلب تمامی انسان‌های آزاده جهان می‌تپد.

سردار شهسواری با قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده برای عبور و مرور زائران اربعین از مرز تمرچین پیرانشهر، اضافه کرد: قدردان اقدامات استاندار آذربایجان‌غربی و تیم همراهش در این کار مهم هستیم.

وی ادامه داد: در امن بودن مسیر اعزام زائران از مرز تمرچین جای هیچ بحثی نیست و رسانه‌ها و آهای خبر باید در همین راستا شفاف سازی لازم را داشته باشند.

در این آئین با اهدای لوح و هدایایی از پیشکسوتان، خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه استان تجلیل بعمل آمد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا