ورزش

پرسپولیس 220 میلیارد، استقلال 340 میلیارد! (عکس)

بدون لوکادیا و چند ستاره آبی:

با افشای مجموع ارقام قرارداد پرسپولیس و استقلال مشخص شد که این دو تیم با هزینه 600 میلیاردی پای به فصل جدید لیگ برتر خواهند گذاشت.

به گزارش “ورزش سه”، از هفته گذشته و زمانی که قربانزاده رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که به زودی مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال افشا خواهد شد، همه منتظر رونمایی از ارقام قراردادها بودند و سرانجام این اتفاق در برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب رخ داد؛ جایی که در حضور رضا درویش، مجری برنامه اعداد مربوط به مجموع هزینه‌کرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را خواند.

استقلال: 340 میلیارد (تیم بزرگسالان و پایه)

نکته جالب اینکه باشگاه استقلال تنها در دو ستون قراردادها را منتشر کرده و جزئیات خاصی را در اختیار فرابورس قرار نداده است. بر اساس مجموع قرارداد تیمهای پایه و بزرگسالان استقلال 306 میلیارد و 970 میلیون تومان است و مجموع قرارداد کادرفنی آبی‌پوشان نیز 36 میلیارد تومان عنوان شده است.

به این ترتیب مجموع هزینه باشگاه استقلال برای تیم بزرگسالان و پایه روی عدد 343 میلیارد تومان قرار می‌گیرد که رشد فزاینده نسبت به فصل گذشته را نشان می‌دهد. بر اساس آمار منتشره در سامانه کدال، فصل گذشته استقلال چیزی حدود 160 میلیارد تومان برای تیمش هزینه کرده بود و حالا این رقم بیش از دو برابر بالا رفته است.

همچنین رقم قرارداد مربیان استقلال نشان می‌دهد که با معادل یورویی، ساپینتو و دستیارانش چیزی حدود یک میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

 

پرسپولیس؛ 220 میلیارد تومان

برای تیم پرسپولیس که فصل گذشته بودجه 140 میلیاردی داشت، این فصل مجموع ارقام قرارداد خود را به 220 میلیارد تومان رسانده که افزایش هشتاد میلیارد تومانی را نشان می‌دهد که این عدد نیز رشد قابل توجهی است.

پرسپولیس این فصل 9 بازیکن جدید به خدمت گرفته و با 13 بازیکن دیگر هم وداع کرده اما باوجود کاهش تعداد بازیکنان، رقم قرارداد آنها رشد چشمگیری داشته است.

پرسپولیس برای 14 عضو کادرفنی 33 میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه کرده که این عدد چهار میلیارد نسبت به فصل گذشته بیشتر شده است. البته نکته مهم این است که رقم 33 میلیاردی برای اعضای داخلی کادرفنی پرسپولیس است و سه مربی خارجی په په لوسادا، وسلی ننکا و اوسمار لاس ویه‌را 410 هزار دلار پرداخت کرده تا به این ترتیب کادرفنی پرسپولیس در مجموع دریافتی کادرفنی پرسپولیس به 50 میلیارد تومان برسد.

در بخش بازیکنان داخلی باشگاه پرسپولیس 22 نفر را در این لیست قرار داده تا مشخص شود دستمزد بازیکنان جوان نظیر محمد عمری، ابوالفضل سلیمانی و… نیز محاسبه شده است. قرارداد آنها 153 میلیارد و 785 میلیون تومان عنوان شده و نکته مهم این است که احتمالا این ارقام چه در استقلال و چه پرسپولیس، رقم خام دستمزد بازیکنان بدون آپشن باشد.

این عدد فصل گذشته در پرسپولیس روی 95 میلیارد تومان بسته شد و حالا افزایش حدود شصت میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

در بخش بازیکن خارجی باشگاه پرسپولیس تاکید کرده که این متعلق به سه بازیکن پرسپولیس است که 685 هزار دلار دریافتی از این باشگاه دارند تا مشخص شود حقوق وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی و شرزود تمیروف روی هم حدود 21 میلیارد تومان خواهد بود.

باتوجه به اینکه قرارداد وحدت حنانوف چیزی حدود 100 هزار دلار است و بر اساس آمار فصل گذشته کدال، تمیروف نیز 250 هزار دلار دستمزد می‌گیرد، به این ترتیب مشخص می‌شود که مدافع گرجستانی با چیزی در حدود 340 هزار دلار پرسپولیسی شده است.

در مجموع رقم قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس چیزی حدود 220 میلیارد است که نسبت به استقلال رقم کمتری محسوب می‌شود اما نکته مهم این است که باشگاه پرسپولیس قرارداد لوکادیا را هنوز اضافه نکرده است. باتوجه به تائید ضمنی درویش برای قرارداد یک میلیون دلاری، پرسپولیس را باید تیم 250 میلیارد تومانی لیگ برتر ایران دانست.

برای استقلال نیز این نامه تاریخ 22 مرداد را نشان می‌دهد که هنوز قرارداد محمد  مهدی قایدی و دو سرباز بازگشته آبی پوش، محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، رسمی نشده بود تا به این ترتیب مجموع دستمزد استقلالی‌ها نیز افزایش دوباره‌ای را داشته باشد. هرچند که مشخص نشده چه مقدار از این 340 میلیارد تومان متعلق به تیمهای پایه است.

با این حال باید منتظر ماند و دید که در سامانه کدال چه اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا