بین الملل

چارچوب هماهنگی شیعی عراق برگزاری تظاهرات مردمی را خواستار شد

کمیته سازماندهی تظاهرات چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای تظاهرات مردمی در حمایت از مشروعیت قانون را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، کمیته برگزار کننده تظاهرات چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای تظاهرات مردمی در حمایت از مشروعیت قانون را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: شما را به آمادگی کامل برای برگزاری تظاهرات عظیم مردمی که دولت عراقی ها را حفظ کرده و خواستار تحقق مطالبات خود برای تسریع در تشکیل دولتی برخوردار از تمام اختیارات جهت حل مشکلاتی همچون گرانی، کم آبی و قطع برق و غیره است دعوت می کنیم.

این بیانیه می افزاید: دولت دولت شماست و کشور به شما تعلق دارد. این شما بودید که با مشکلات و درد و رنج ها دست و پنجه نرم کردید و عزیزترین شهدا را برای دفاع از آن راهی کردید. این تظاهرات مربوط به یک حزب، جریان یا طرف نیست بلکه تظاهراتی مردم است که بخاطر زندگی در امنیت و صلح و ثبات و نیز ریشه کنی بیکاری و محرومیت و فقر از دولت حمایت می کنند.

در این بیانیه آمده است که زمان و مکان این تظاهرات متعاقباً از سوی کمیته برگزاری مشخص خواهد شد.

گفتنی است که عراق مدتی طولانی است که از بحران سیاسی رنج می‌برد و چند ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی تا کنون هنوز رئیس جمهور و نخست وزیر جدید این کشور انتخاب نشده‌اند.

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق پیش از این در پیامی توئیتری تأکید کرد: تنش آفرینی و بحران سازی فقط به نفع دشمن مشترکی است که در کمین همه ما نشسته است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا