دانش و فناوری

پروژه ارتش آمریکا برای تجهیز سربازان به هدست‌های واقعیت افزوده

ارتش آمریکا قصد دارد با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هدست‌های واقعیت افزوده، توانایی سربازان خود را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیفنس وان، ارتش آمریکا قصد دارد طی پروژه‌ای برای تامین فناوری، همه انواع فناوری از حسگرها گرفته تا ۵G و هدست‌های واقعیت افزوده را به کار بگیرد و توانایی سربازان را برای شلیک کردن، حرکت کردن و برقراری ارتباط بهبود ببخشد.
طبق گفته ارتش آمریکا، هدف از این پروژه موسوم به “GS-TWIX”، تلاشی برای پیوند دادن چندین فناوری از طریق سخت‌افزار و نرم‌افزار و ادغام آنها با نیروی سربازان نیروی زمینی است.
ارتش آمریکا هدف خود را با درخواست اطلاعاتی آشکار کرد که شش مولفه را بهبود می‌بخشند؛ از جمله نوعی فناوری برای بهینه‌سازی داده‌های حسگر، برقراری ارتباط مانند برنامه “Nett Warrior” و سایر سیستم‌های زمینی مورد نیاز برای نمایش اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط حسگرها یا تجهیزات دیگر. سایر مولفه‌ها بر بهبود بقای این سیستم‌ها در صورت قرار گرفتن در معرض حملات شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای و پیامدهای تاکتیکی استفاده از ۵G تمرکز دارند.
به نظر می‌رسد که پروژه GS-TWIX، بخشی از جاه‌طلبی ارتش آمریکا برای اتصال پیچیده‌تر داده‌ها به نیروها و تصمیم‌گیرندگان از طریق بهبود حسگرها و قابلیت‌های شبکه است. همچنین، این پروژه به طور ویژه خواستار ادغام با هدست واقعیت افزوده و سیستم تقویت بصری یکپارچه است که می‌تواند نشان‌دهنده برنامه‌های بلندمدت در زمانی باشد که ارتش آمریکا، آینده سیستم را بررسی می‌کند.

همه برنامه‌ها باید با کد نرم‌افزاری و سیستم سخت‌افزاری Net Warrior یا IVAS یکپارچه‌سازی شوند. در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که پیمانکار باید یک گزارش فنی در مورد “دفاع شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای”(CBRN) ارائه کند. همچنین، به پروژه IVAS نیز در رابطه با یکپارچه‌سازی سیستم‌های مورد استفاده سربازان اشاره شده است اما گزارش نهایی در مورد جدیدترین آزمایش IVAS همچنان مورد انتظار است تا تصمیم نهایی در مورد آینده آن گرفته شود.
“داگلاس بوش”(Douglas Bush)، از اعضای ارتش آمریکا، از ارائه جزئیات در مورد اینکه آیا این سیستم در ماه‌های آینده به کار گرفته می‌شود یا خیر، خودداری کرد اما ماه گذشته به خبرنگاران گفت که هنوز برخی مشکلات در رابطه با فناوری دقیق این پلتفرم وجود دارند که نیازمند بهبودی بیشتر هستند.
وی افزود: من فکر می‌کنم ما سیستم خوبی داریم که نیاز به بهبودی بیشتری دارد. همچنین، از آنجا که این یک فناوری پوشیدنی است، نوعی از جنبه‌های مهندسی عوامل انسانی وجود دارد که نشان می‌دهد این سیستم را چگونه در سربازان خود به کار بگیریم و بدانیم چه چیزی برای انجام دادن ماموریت‌های آنها سودمندتر است.
بوش خاطرنشان کرد که ارتش آمریکا قصد دارد تا اوایل پاییز، گزارش‌های مربوط به آزمایش نهایی سیستم را به کنگره آمریکا ارسال کند و پیش از آن، تصمیمی در مورد آینده IVAS بگیرد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا