شهرستان ها

پروژه معبر پادگان طی روزهای آینده افتتاح می شود

زنجان-شهردار زنجان گفت: پروژه معبر پادگان با برداشته شدن دیوار ضلع شرقی و غربی به مرحله افتتاح شده و زیربارترافیک خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروز فر شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: خبرنگاران حضور موثری در جامعه دارند و نقش پر رنگ جامعه را ایفا می‌کنند.

فیروزفر در زمینه سیاه‌پوش کردن معابر در ماه محرم نیز گفت: در این باره جلسه هماهنگی شهرداری با هیئات حسینی برای سیاه پوش کردن خیابان‌ها در آستانه محرم اجرا و ۹ المان مناسب با محرم در شهر زنجان جاگذاری شد، همچنین برای تسهیل تردد خودروها در دسته‌های عزاداری ۱۱ پارکینگ در چند نقطه شهر زنجان تعبیه شده بود.

وی با بیان اینکه حجم بالای عملیات شهری، عمرانی، فرهنگی و امورات منابع انسانی موجب شد تا بودجه شهرداری را در سال جاری افزایش دهیم، ابراز داشت: بودجه حال حاضر شهرداری به ۱,۵۶۹ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار زنجان، با بیان اینکه این میزان دو برابر بودجه سال گذشته بوده و با توجه به نیازهای شهر مصوب شده است، گفت: در شهرداری سیستم درآمد و هزینه حاکم است و برای هزینه سقفی وجود ندارد بنابراین باید درآمد را بالا در نظر گرفت تا پاسخگوی هزینه‌ها باشد.

فیروز فر تاکید کرد: مدیریت درآمد و هزینه یک فاکتور اساسی در مدیریت موفق شهری است و در حال حاضر شهرداری به یک نهاد شبانه روزی تبدیل شده است.

وی به پروژه پادگان اشاره کرد و گفت: این پروژه با برداشته شدن دیوار ضلع شرقی و غربی آماده افتتاح است.

وی افزود: با کار کارشناسی ۲۷ مصوبه در کمیسیون ماده پنج مطرح شد که ۱۰ مصوبه ابلاغ نهایی شده و با تائید شدن این مصوبات بسیاری از گره‌های کور شهرسازی و ساخت و ساز حل خواهد شد و انحرافات از پروانه و تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ از آثار این مصوبات خواهد بود.

فیروزفر گفت: حل مشکلات ترافیک هسته مرکزی شهر در دستور است و به همین منظور نیازمند تهیه آمار میدانی هستیم و ساماندهی ناوگان و خطوط اتوبوسرانی نیز به صورت همزمان انجام می‌شود.

شهردار زنجان، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های ویژه ای با عنوان از غدیر تا قربان در قالب جشن‌های مردمی در پارک‌های شهر اجرا شد.

فیروز فر با بیان اینکه ورزش همگانی در پارک و برنامه شهر قهرمان و ورزش محلات را در دستور کار داریم، افزود: پروژه دوربرگردان پل امام حسن مجتبی (ع)، افتتاح ایستگاه اتش نشانی شماره هفت، افتتاح مرکز معاینه فنی خودرو، تقاطع فخری زاده، افتتاح پارک رز در ۲۴ روز و بهره برداری بازارچه سه راه امجدیه بخشی از این پروژه‌ها است.

فیروزفر خاطرنشان کردوی با اشاره به اینکه در حال بررسی برای رسیدن به خدمات بهتر در این طرح جامع هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا کارخانه محمول یخ زدایی را برای کم کردن نمک پاشی روی آسفالت و کمتر آسیب زدن به آسفالت خیابان‌ها راه اندازی کنیم.

وی افزود: یکی از مطالبات مردم کف سازی بازار زنجان بود که در حال حاضر بازار بالا که بیش از چهار دهه دست نخورده بود تحت عملیات کف سازی قرار دارد.

شهردار زنجان یاد آورشد: ظرف ۴۰ روز آینده کل کف سازی بازار اجرا خواهد شد و همچنین برخی از معابر کنار بازار در وضعیت نامناسبی قرار داشت که کف سازی می‌شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا