شهرستان ها

۸۶ درصد دانش آموزان گلستان از طرح جبرانی افت تحصیلی استقبال کردند

گرگان- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: طرح جبرانی افت تحصیلی تا ۱۲ شهریور ما در حال اجرا است و ۸۶ درصد دانش آموزان گلستانی در مقطع ابتدایی از آن استقبال کردند.

سیدرضا نظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۹۲ رتبه کشوری گلستان در کنکور هشت بود که هم اکنون بیست و هفتمین استان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: برنامه ریزی جدی برای افزایش رتبه کنکور آغاز شده و تلاش می‌کنیم تا با ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های جدید در مدارس جایگاه واقعی خود را به دست آوریم.

نظری همچنین با اشاره به افت تحصیلی ناشی از آموزش غیرحضوری، گفت: کلاس‌های تقویتی از تابستان در دستور کار قرار گرفت و برای دانش آموزان کلاس برگزار شد.

طبق گفته وی در آموزش ابتدایی و متوسطه دو طرح‌ تثبیت یادگیری و طرح تعمیق یادگیری شکل گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: اولیا و خانواده ها از این طرح استقبال کرده و بیش از آن چیزی که مطابق دستورالعمل برای استان تعریف شده بود، دانش آموزان در کلاس حاضر شدند.

نظری گفت: در این راستا آزمونی شهریور ماه از دانش آموزان گرفته شده و اگر نمره خوبی کسب کنند، جایگزین نمره خرداد آنها می‌شود.

وی بیان کرد: این کلاس‌ها تا ۱۲ شهریور ما در حال اجرا است و ۸۶ درصد دانش آموزان در مقطع ابتدایی از آن استقبال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امسال سه هزار و ۲۰۰ معلم در استان کمبود داریم که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ۹۰۰ نفر هستند و بقیه را از ماده ۲۸، نیروهای بازنشسته و خرید خدمت تامین می‌کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا