بین الملل

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش دفاع موشکی برگزار کردند

وزارت دفاع آمریکا:

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال و به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین، رزمایش مشترک دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک، برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور همراه با کره جنوبی و ژاپن در سواحل «هاوایی»، رزمایش دفاع در برابر موشک‌های بالستیک را برگزار کردند.

به نوشته رویترز این رزمایش هفته گذشته برگزار شده و نشان می‌دهد بار دیگر رزمایش‌های مشترک این سه کشور برای مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین از سر گرفته شده است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: در رزمایش‌های چندملیتی «اژدهای اقیانوس» از ۸ تا ۱۴ آگوست، تمرین نظامی هشدار موشکی، جستجو و رهگیری موشک‌های بالستیک برگزار شد که نشان داد سه کشور متعهد به پاسخ به چالش‌های کره شمالی، حفاظت از امنیت مشترک و تقویت نظام بین‌المللی قانون-محور هستند.

این اولین بار است که سه کشور پس از سال ۲۰۱۷، رزمایش مشترک برگزار می‌کنند. بین سئول و توکیو پس از شروع دوباره مناقشه‌های تاریخی درباره اشغال شبه‌جزیره کره توسط ژاپن در سال‌های ۱۹۱۰-۱۹۴۵، در سال ۲۰۱۹ روابط بین سئول و توکیو به پایین‌ترین سطح خود رسید.

«یون سوک یول»، رئیس‌جمهور محافظه‌کار جدید کره جنوبی در ماه «مه» هنگامی که قدرت را به دست گرفت تأکید کرد که روابط با ژاپن و آمریکا را توسعه می‌دهد و تقویت می‌کند تا از طریق احیا یا گسترش رزمایش‌های مشترک در برابر تهدیدات کره شمالی مقابله کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا